استان هاهرمزگان

۴۷ پرونده تخلف واحدهای لوازم یدکی در هرمزگان تشکیل شد

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان از بازرسی ۳۶۴ واحد لوازم یدکی خودرو از ابتدای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ عبدالرضا پیروی منش اظهار داشت: تمامی واحدهای لوازم یدکی ملزم به ثبت اطلاعات کالا در سامانه جامع تجارت بوده و۵۳ قلم کالاهای عرضه شده می‌بایست دارای کد شناسه ۱۳ رقمی کالا و کد رهگیری باشند و در صورت عدم رعایت هر یک از این موارد کالاهای آنها تقلبی و قاچاق شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت اصالت کالا با کد دستوری #۷۷۷۷*۴* استعلام کالای مورد تقاضا انجام و از اصالت قانونی بودن آن کالا اطمینان حاصل نمایند.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان افزود: بازرسان این سازمان از ابتدای طرح تا کنون از ۳۶۴ واحدهای توزیع و عرضه لوازم یدکی در استان بازرسی به عمل آوردند.

پیروی منش عنوان کرد: در این مدت ۴۷ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان در پایان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت مراتب تخلف واحدهای صنفی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد را گزارش نمایند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا