اقتصاد بین الملل

احتمال اعتصاب یک میلیون کارگر در انگلیس

نشریه انگلیسی دیلی میرور در گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، به نقل از رهبر یکی از اتحادیه‌ های کارگری هشدار داد که بیش از یک میلیون کارگر در این کشور ممکن است برای دریافت دستمزد منصفانه در اقدامی هماهنگ در زمستان امسال دست به اعتصاب بزنند.

شارون گراهام، دبیر کل اتحادیه یونایت، طی اظهاراتی تأکید کرد که دستمزد پایین در طول بحران هزینه زندگی به این معنی است که کارگران باید برای مطالبه دستمزد عادلانه به اعتصاب‌ها بپیوندند.

وی این اظهارات را در گفتگو با روسای دیگر اتحادیه‌ ها در مورد متحد شدن کارگران برای تضمین بهترین توافق به نفع کارگرانی که “برای ایستادن می جنگند” بیان کرد.

گراهام گفت: شما ما را دارید، (اتحادیه‌های) یونیسون، جی ام بی – و در حال حاضر درباره بیش از یک میلیون کارگر صحبت می‌کنید.

وی افزود: هدف اعتصاب نیست، هدف این است که پول به دست کارگرانی برسد که کار روزانه منصفانه‌ای را انجام می دهند و انتظار حقوق روزانه منصفانه دارند.

این مقام اتحادیه کارگری در ادامه گفت: ما در تلاش هستیم تا پول را به دست کارگران برسانیم، زیرا این دولت در تلاش است تا ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر کند. ما باید بهترین فرصت را در اختیار کارگران قرار بدهیم تا پول بیشتری در جیب خود داشته باشند تا بتوانند برای خانواده‌هایشان غذا تأمین کنند و وضعیتی مثل الان نداشته باشند. بخشی از این موضوع اتحادیه‌هایی هستند که با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در تابستان امسال اقدامات صنعتی گسترده‌ای از جمله اعتصابات بخش راه آهن انگلیس صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: اگر قرار است اقدامی انجام دهیم، بهتر است با هم آن کار را انجام دهیم. هر چه اقدام شما جمعی‌تر باشد، قوی‌تر خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا