استان ها

۴۷ پرونده تخلفات قاچاق کالا در بازار کردستان تشکیل شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۴۷ پرونده تخلفات مربوط به قاچاق کالا در بازار استان طی سه ماهه نخست سال جاری در استان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ بختیار خلیقی روز چهارشنبه اظهار کرد: در سه ماهه امسال هزار و ۵۵ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک و مستقل برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان انجام شده است.

وی افزود: در نتیجه این بازرسی‌های انجام شده ۴۷ پرونده به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از دیگر رسالت های این اداره را بازرسی از انبارهای استان خواند و ادامه داد: اطلاعات بیشتر واحدهای تولیدی، انبارها و شرکت‌های پخش در استان در سامانه جامع ثبت و در این راستا اقدامات چشمگیری در زمینه قاچاق کالا انجام شده است.

خلیقی افزود: برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در استان، باید بحث ثبت سفارش، تامین مواد اولیه و تامین ارز مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مشکلات در این زمینه رفع شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: انتظار می‌رود با مشارکت خود مردم، بستر افزایش تولید داخلی فراهم شود که این امر به کاهش قاچاق کالا در استان نیز کمک خواهد کرد.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

 

منبع:ایرنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/yyba

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا