استان ها

۶۵۰ میلیارد ریال پرونده مالیاتی در لرستان تعیین تکلیف شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال پرونده مالیاتی استان از سال گذشته تاکنون در راستای تفویض اختیارات به استان‌ها تعیین تکلیف شده است.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ علی محمدی روز سه شنبه در جلسه ویژه رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور با مدیران اقتصادی و مالیاتی لرستان در سالن جلسات این اداره ‌کل افزود: در این راستا حدود هشت هزار و ۷۰۰ پرونده درخواست ثبت و از این مجموع هفت هزار و ۴۳۷ پرونده و شکواییه به مرکز عالی دادخواهی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: در نهایت یک هزار و۳۲۱ پرونده رد درخواست، یک هزار و ۶۷۰ پرونده تعدیل مالیاتی و ۵۸۰ پرونده نیز رفع تعارض مالیاتی شد.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور نیز با بیان اینکه نظام مالیاتی در دوران گذر از روش‌های سنتی به سمت پیشرفته و نوین است افزود: ارایه آموزش‌های حضوری برای کارکنان نظام مالیاتی ضروری است چرا که خطا و عدم اجرای عدالت را کاهش می‌دهد.

حسین تاجمیر ریاحی ادامه داد: این امر به پیشرفت کارها و انجام سریع‌تر امور کمک می‌کند بنابراین برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای اعضا ضروری می باشد و نیروهای جدیدی که وارد سازمان می شوند باید آموزش های رو در رو را دریافت کنند سپس کارهای ممیزی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی، حرفه‌ای و مبتنی بر آموزش‌های تخصصی است عنوان کرد: هر رویه قضایی که در دیوان عدالت اداری صادر می‌شود باید در دوره‌های آموزشی به کارکنان تعلیم داده شود.

تاجمیر ریاحی بر ایجاد وحدت رویه در استان ها تاکید کرد و ادامه داد: در دادرسی نیز باید آموزش‌های قوی داده شود و افراد قوی امر تدریس را بر عهده بگیرند تا با اشراف ماموران مالیاتی به دانش‌های مربوطه، جلوی بسیاری از مشکلات گرفته و عدالت در این بخش اجرا شود.

 

منبع:ایرنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/wbz1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا