استان هاکردستان

آغاز عملیات اجرایی احداث شش هزار واحد مسکن در استان کردستان

جهانگیر الماسی ضمن اشاره به آخرین وضعیت احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر عملیات اجرایی شش هزار واحد در سطح استان در دست انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، هم اکنون عملیات احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرستان های استان در جریان است که از مجموع شش هزار واحد بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به شهرستان سنندج است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: سهمیه استان کردستان در طول چهار سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۸۷ هزار واحد خواهد بود که انتظار داریم در سایه همکاری و مشارکت تمامی ادارات و سازمان های دولتی، بیش از میزان تعهد صورت گرفته مسکن در استان احداث شود.

وی گفت: برابر برنامه ریزی صورت گرفته، طی چهار سال ۸۷ هزار و ۲۳۹واحد مسکن در استان کردستان ساخته می‌شود که ۱۶هزار واحد آن روستایی، پنج هزار و ۷۰۰ واحد استیجاری، ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز ۱۲هزار و ۲۲۷واحد مربوط به احداث مسکن جدید است.

الیاسی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۲هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و همچنین استعلام از ادارات و سازمان های مختلف دولتی و خدماتی، تاکنون از این تعداد ۶۴ هزار نفر توسط سامانه تایید نهایی شده اند.

وی با اشاره به مشکل اصلی در استان کردستان در راستای اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: با توجه به تعداد بالای متقاضیان در استان کردستان و با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه و کمبود زمین مناسب برای ساخت و ساز، چالش اصلی ما مربوط به تامین زمین می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: با تمهیدات صورت گرفته و اتخاذ راهکارهای مناسب چالش های پیش رو کاهش و درحال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی به لزوم تدام همکاری ادارات و سازمان های دولتی در راستای تسریع در اجرایی کردن این پروژه ملی اشاره کرد و افزود: در سایه این اقدامات روند مناسبی بر اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان حاکم خواهد شد.


لینک کوتاه :    https://fesadsetiz.ir/6mir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا