مبارزه با فسادویژه

بررسی طرح سوت زنی در مجلس برای مقابله با فساد اقتصادی

حسن نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با بررسی طرح سوت زنی مجلس،  راه‌اندازی سامانه سوت زنی و اهدای پاداش تا یک میلیارد تومان از سوی وزارت اقتصاد را یک اقدام مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز از یک سال قبل طرحی در کمیسیون حقوقی و قضایی درباره سوت زنی مطرح شد. این طرح بیش از 35 ماده دارد و آماده ارجاع به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

وی در مورد بررسی طرح سوت زنی توضیح داد و بیان کرد: قرار است مرکزی وجود داشته باشد که تمام پیام‌ها درباره فساد اقتصادی در آن مرکز جمع شود. این مرکز به قوه قضائیه، بازرسی کل کشور و وزارت دادگستری متصل خواهد بود. همچنین نهادهای مختلف دیگری همچون اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به آن دسترسی دارند و مشترکاً روی آن کار می‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: هدف این است، کسی که گزارش فساد داده است و در واقع سوت زنی کرده است، از نظر امنیت تأمین شود و در نهایت جایزه‌ای به آن تعلق بگیرد.

بررسی طرح سوت زنی در مجلس برای مقابله با فساد اقتصادی - حسن نوروزی

وی در مورد بررسی طرح سوت زنی که توسط وزارت اقتصاد راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: بدون تردید این اقدام خوبی محسوب می‌شود و قابل‌تقدیر است؛ اما این سامانه تا قبل از اجرایی‌شدن قانون مجلس درباره سوت زنی است و پس از تأیید شورای نگهبان و توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود.

نوروزی افزود: قانونی که توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نوشته شده است، قانون بسیار جامع و منسجمی است و همه جوانب آن در نظر گرفته شده است. معاون حقوقی ریاست‌جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس و همه کارشناسان و متخصصین فن در این زمینه نظر کارشناسی خود را ارائه داده‌اند و در نهایت یک قانون بسیار عالی تهیه شده است.

وی اشاره کرد: البته آنچه توسط وزیر اقتصاد برای راه‌اندازی سامانه سوت زنی انجام شده است ذهن‌ها را تا زمان اجرای قانون مجلس آماده و دستگاه‌های اجرایی را با قانون مجلس در آینده همراه‌تر خواهد کرد. امید داریم این قانون بتواند یک برگ زرینی در حوزه حاکمیت اسلامی باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    چرا راه اندازی و کاربردی شدن این سامانه ها اینقدر طول کشیده؟

    از طرفی چرا از مراجع ارائه دهنده این سامانه ها، گزارشی از اقدامات پسینی و نتایج سوت زنی های مردمی ، اطلاع رسانی درستی انجام نمی شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا