اخبارویژه

احداث 142 کیلومتر مسیر ریلی جدید در یکسال گذشته

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از احداث 142 کیلومتر مسیر ریلی جدید در یک سال گذشته خبر داد.
آقای خیراله خادمی درباره عملکرد این شرکت در حوزه ساخت و ساز‌های ریلی در دولت کنونی افزود:نخستین طرح ریلی که در سال 1401 به بهره برداری می‌رسد طرح راه‌آهن زاهدان به خاش خواهد بود که بخشی از مسیر ریلی زاهدان به چابهار است.
مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: خط ریلی زاهدان به چابهار نیز قسمتی از کریدور ریلی شمال به جنوب است که از چابهار به سمت سرخس خواهد بود.
آقای خادمی درباره راه‌آهن چابهار – زاهدان گفت: این طرح در دو مرحله انجام شده که مرحله نخست آن اتصال چابهار به شبکه ریلی است.

مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور افزود: زیرسازی مرحله نخست این طرح به طول 630 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد رو به اتمام بوده و از زاهدان به بیرجند یک قطعه بین زاهدان به طول 70 کیلومتر با منابع اعتباری محدود آغاز شده است.

احداث مسیر ریلی

خادمی گفت: قطعه‌ای نیز از بیرجند به طول 40 کیلومتر به بالا را آغاز کردیم، یک قطعه نیز از 50 کیلومتر به بالا از یونسی آغاز شده است. این شرایط به علت تقاضای استان‌ها برای آغاز این طرح ریلی بوده است.
مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور افزود: ادامه این مسیر از زاهدان به یونسی در مرحله دوم از مسیر‌های سرخس، بیرجند و یونسی حدود 900 کیلومتر است و چهار قطعه آن با پیشرفت فیزیکی حدود 10 درصد همراه شده و این بخش در مرحله دوم است که با تکمیل این مرحله کریدور شمال-جنوب تکمیل می‌شود.

با این حال، احداث 142 کیلومتر مسیر ریلی در یکسال گذشته گام خوبی برای تکمیل کار های ناتمام گذشته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا