اخبار

افزایش ۳۶ درصدی مسافران هوایی در ۷ ماه سال ۱۴۰۱

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه امسال، ۱۷۷ هزار و ۹۶۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده است که البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش پنج درصدی روبرو بوده ایم.

وی اظهار داشت: در مهر ماه سال جاری نیز بیش از دو میلیون و ۸۲۲ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۲۴ هزار پرواز در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست داشته است که در این دو بخش به ترتیب افزایش ۸درصدی و کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مهر ماه سال ۱۴۰۰ را شاهد بوده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، آمارها حاکی از کاهش یک درصدی پرواز و کاهش پنج درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به شهریور سال جاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: مهرآباد با ۳۱.۷۳ درصد، مشهد با ۱۸.۰۹ درصد، شیراز با ۷.۵۱ درصد، اهواز با ۴.۳۷ درصد و اصفهان با ۳.۹۷ درصد بیشتر سهم در نشست و برخاست پروازها در مهر ماه را داشته اند.

وی افزود: در مهر ماه سال جاری ۹۲.۸۷ درصد پروازها، داخلی و ۵.۱۳ درصد خارجی و دو درصد عتبات عالیات بوده است. همچنین در این مدت، ۹۲.۸۷ درصد اعزام و پذیرش مسافران، داخلی و ۵.۷۶ درصد خارجی و ۲.۳۷ درصد هم مربوط به عتبات و عالیات بوده است.

سیدی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد پروازهای مسافری (داخلی) مسیرهای مشهد- مهرآباد و بالعکس، کیش- مهرآباد و بالعکس، مهرآباد- شیراز و بالعکس و در بخش خارجی نیز، نجف- مشهد و بالعکس، استانبول- تبریز و بالعکس، دبی- شیراز و بالعکس بوده است.

بنا به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ سیدی در مهر ماه سال جاری، بیشترین پرواز، ساعت شش صبح، به تعداد ۷۳۷ نشست و برخاست و روزهای چهارشنبه را شلوغ ترین روز هفته برای انجام مسافرت هوایی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا