شنبه, ۲۰ خرداد, ۱۴۰۲
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • مکتوبات و جزوات تخصصی
  • جشنواره 8 فرمان
فساد ستیز
امروز مبارزه با فساد یک جهاد همه جانبه است
  • خانه
  • چند رسانه ای
    • گزارش تصویری
    • عکس نوشته
    • داده نما ( اینفوگرافی)
    • پادکست
    • کلیپ
    • مستند
  • استان ها
    get
    متن پیش فرض نقشه در این محل قرار می گیرد
  • میزهای تخصصی
    • قاچاق کالا و ارز
    • خصوصی سازی
    • زمین خواری
    • نظام سلامت
    • بانکداری
    • مالیات
    • انرژی
    • مناطق آزاد
  • داشبورد فساد
بدون نتیجه
دیدن همه نتایج
  • خانه
  • چند رسانه ای
    • گزارش تصویری
    • عکس نوشته
    • داده نما ( اینفوگرافی)
    • پادکست
    • کلیپ
    • مستند
  • استان ها
    get
    متن پیش فرض نقشه در این محل قرار می گیرد
  • میزهای تخصصی
    • قاچاق کالا و ارز
    • خصوصی سازی
    • زمین خواری
    • نظام سلامت
    • بانکداری
    • مالیات
    • انرژی
    • مناطق آزاد
  • داشبورد فساد
بدون نتیجه
دیدن همه نتایج
فساد ستیز
بدون نتیجه
دیدن همه نتایج
خانه اخبار مبارزه با فساد

معرفی ۴۶۰۰ مظنون به پولشویی/ تدوین ۸۰ درصدی سند آسیب پذیری کشور از جرایم مالی

رئیس مرکز اطلاعات مالی از شناسایی ۴۶۰۰ فرد مظنون به پولشویی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تمرکز بر اجرای قوانین در این حوزه بوده و نزدیک به ۸۰ درصد سند آسیب پذیری کشور از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم تدوین شده است.

۱۴۰۱-۱۱-۱۱
زمان خواندن : 1 دقیقه
0
معرفی ۴۶۰۰ مظنون به پولشویی
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر

هادی خانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی یکشنبه شب در برنامه تهران ۲۰ سیما گفت: هرگونه ارتکاب جرم مالی و پولی که از طریق اعمال مجرمانه به وجود می‌آید و تلاش برای آوردن آن به جریان سالم اقتصاد پولشویی است و  یکی از وظایف حاکمیت در قانون مبارزه با پولشویی مبارزه با این نوع اقدامات مجرمانه است.

وی با اشاره به قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال ۹۷ و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: وظایف دستگاه‌های اجرایی مختلف در این قوانین تعریف شده و مشخص است چطور یک تقسیم کار ملی و هماهنگی مناسب بین بخش‌های مختلف حاکمیتی با مشارکت مردم و اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی تعریف شود تا بتوان با این اعمال مجرمانه مبارزه کرد؛ این مبارزه اثر مستقیم بر شفافیت اقتصادی دارد.

وی همچنین با اشاره به ساختار شورای عالی مبارزه با پولشویی با حضور وزرای دادگستری، امور خارجه و اطلاعات و مسئولان نهادهای دخیل در مبارزه با پولشویی به ریاست وزیر اقتصاد اظهار کرد: این شورا در حوزه سیاستگذاری و راهبری هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و دستورالعمل‌های لازم برای کنترل اقدامات مجرمانه را به طور مستمر در دستور کار دارد.

پیشنهادی

یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی

شورای اقتصاد برای رشد اقتصادی بدون تورم

استمرار برنامه‌ های ضد تورمی دولت

عملکرد درخشان سازمان امور مالیاتی مورد توجه دولت و مردم

وی درباره روش‌های شناسایی جرایم پولشویی یادآور شد: در قالب شرکت‌های صوری، کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای، حساب‌های اجاره‌ای و انتقال املاک و اموال این اقدامات مشکوک به پولشویی شناسایی می‌شود.

شناسایی فعالیت‌های مشکوک به پولشویی بر اساس شاخص‌های مخصوص هر دستگاه

وی گفت: تمام دستگاه های اجرایی، نظام بانکی، بیمه، بورس و … باید بر اساس  شاخص‌هایی که برای هر کدام در قانون تعریف و ابلاغ شده معاملات مشکوک را شناسایی و اعلام کنند.

وی یادآور شد: اعلام رفتار مشکوک به پولشویی در وهله اول بر عهده دستگاه متولی است و آن را به مراکز اطلاعات مالی اعلام می‌‌کنند.

خانی گفت: مرکز اطلاعات مالی برای گزارش دهی دستگاه‌های اجرایی سامانه‌ای ایجاد کرده و به همه دسترسی داده است تا اطلاعات معاملات مشکوک را اعلام کنند؛ دستگاه‌هایی که به سامانه متصل نشده‌اند، شناسایی و برای آنها دسترسی نرم افزار ایجاد می‌شود.

*۹۰۰ دستگاهی که به سامانه مبارزه با پولشویی متصل نشده بودند

وی افزود: تعداد قابل توجهی از دستگاه ها در گذشته به این سامانه  وارد نشده‌اند، در مجموع ۹۰۰ دستگاه مادر و زیر مجموعه ها که به این سامانه متصل نشده‌اند را شناسایی کردیم که تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها به سامانه اعلام معاملات مشکوک ما متصل شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاعات مالی همچنین با اشاره به معطلی بخش‌های زیادی از قانون تا پیش از دولت سیزدهم اظهار کرد:در قانون مبارزه با پولشویی بسیاری از تعهدات قانونی حتی پیش از آمدن دولت فعلی گذشته و اجرا نشده و اعلام شاخص‌ها از سوی مرکز اطلاعات مالی انجام نشده بود؛ ما با اعلام این شاخص‌ها و شناسایی و نظارت بر انجام وظایف و تعهدات دستگاه‌ها در اعلام معاملات مشکوک سعی در اجرای قوانین و مقررات مغفول مانده کردیم.

خانی مبارزه با پولشویی را ترکیبی از فرهنگ سازی و آموزش های اولیه در کنار اجرای قوانین و مقررات دانست و افزود: کسانی که درگیر پولشویی و علاقمند به فساد هستند خود را به روز کرده و می‌کنند و لذا مبارزه با پولشویی و مبارزه با فساد به طور مستمر و به روز انجام می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد همچنین به همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان امور مالیاتی در زمینه اطلاع رسانی و همچنین مبارزه با پولشویی اشاره کرد و گفت:در پورتال مرکز، امکان دریافت اطلاعات مردمی هم داریم اما تمرکز ما در ابتدای اجرای قانون در دستگاه‌های مختلف به عنوان زیرساخت‌ها است و باید کامل شود تا بتوانیم خدمات بهتری بدهیم.

*فعال‌ سازی ۵۰ درصدی ظرفیت‌ ها در مبارزه با پولشویی 

خانی گفت: در ۷ ماه گذشته رشد فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌ها را در زمینه مبارزه با پولشویی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد داشته‌ایم.وی همچنین افزود: در قانون یک تکلیف مهم درباره ارزیابی آسیب‌ پذیری و هزینه‌های کشور در حوزه پولشویی داریم  که در حوزه‌های مختلف بیمه، بازار سرمایه، بانکی و چند بخش دیگر با یک تقسیم کار ملی باید انجام پذیرد که یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم تدوین همین سند بود که بیش از ۷۰ درصد آن در کمتر از ۸ ماه گذشته از سوی مرکز اطلاعات مالی نوشته شده و همچنین در شورای عالی مبارزه با پولشویی که وزیر اقتصاد ریاست آن را بر عهده دارد در مورد شناسایی ظرفیت‌های مبارزه با فساد در کشور متمرکز هستیم و اخیرا نیز تفاهم‌نامه ۵ جانبه‌ای درباره این تقسیم کار ملی بین دستگاه‌های دخیل در مبارزه با پولشویی و مفاسد به امضا رسیده است.

خانی همچنین اعلام کرد: در همین مدت ۴۶۰۰ فرد حقیقی مشکوک به فعالیت ناسالم اقتصادی را شناسایی کرده‌ایم؛ افرادی که هیچگونه پرونده مالیاتی ندارند و فعالیت مالی و تراکنش‌های مالی بالایی داشتند. وی فقدان پرونده مالیاتی برای کسانی که درآمد بالایی دارند در کنار شاخص‌های دیگری همچون شغل، سن و شاخص‌های دیگر مجموعا در تشخیص و معرفی افراد مظنون به پولشویی موثر دانست.

وی تاکید کرد: در بحث پولشویی هر دستگاهی معیارها و شاخص های خاص خود را دارد و اشخاص مظنون به پولشویی را بر اساس این شاخص‌ها و تقاطع گیری اطلاعات شناسایی و معرفی می‌کنیم. وی در ادامه احراز جرم پولشویی از سوی این افراد را از وظایف مراجع قضایی اعلام کرد و گفت: ما فقط در وزارت اقتصاد بر اساس این شاخص‌ها مظنونان را معرفی می کنیم.

وی همچنین درباره موضوع fatf نیز گفت: تمرکز ما در مرکز اطلاعات مالی فعال کردن ظرفیت‌های قانونی مبارزه با پولشویی در داخل و جبران عقب ماندگی‌ها است و در این مورد بر اساس تصمیم مراجع بالادستی عمل خواهیم کرد.وی به ایجاد ساختارهای موازی در دستگاه‌ها و تأیید صلاحیت ۳۰۰ مدیر مبارزه با پولشویی در دستگاه های مختلف در واحدهای مربوط به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده اشاره کرد.

خانی به ابلاغ مقرره های مهم از جمله نحوه ارائه خدمات به اتباع خارجی  که سالیان سال بلاتکلیف بود، نیز به عنوان دیگر اقدامات عملی دیگر در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اشاره کرد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا خرید و فروش ارز دیجیتال هم از مصادیق پولشویی است، افزود: ارز دیجیتال هنوز تعریف دقیقی در قانون کشور ندارد و از شاخص‌هایی است که در شناسایی اشخاص مظنون به پولشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد البته تنها شاخص نیست بلکه در کنار شاخص های دیگر سنجیده می‌شود.

رییس مرکز اطلاعات مالی همچنین افزایش تعامل با کشورهای دوست و همسو در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را یکی دیگر از رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و به  تفاهم‌نامه‌های دو و چند جانبه و ائتلاف های چندجانبه در راستای رصد جریان های مالی و مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

 


لینک کوتاه:   https://fesadsetiz.ir/lxm5

منبع: شادا
برچسب ها: پولشوییرئیس مرکز اطلاعات مالیشفافیتمبارزه با پولشوییمعاون وزیر امور اقتصادی و داراییهادی خانی

مرتبط

هشت فرمان رهبر در چهارمحال و بختیاری
جشنواره 8 فرمان

فراخوان شرکت در جشنواره هشت فرمان رهبر انقلاب در چهارمحال و بختیاری

سوء استفاده نکردن از موقعیت اداری
جشنواره 8 فرمان

نمره قبولی استان یزد در سوء استفاده نکردن از موقعیت اداری

مبارزه با قاچاق کالا
جشنواره 8 فرمان

ارتقاء سلامت نظام اداری با الهام از فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری

آسیب شناسی مبارزه با فساد
جشنواره 8 فرمان

آسیب شناسی در سیر تحولی فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری

ماجرای تعطیلی داروگر و فرار مالیاتی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی مالک + جزییات
مالیات

ماجرای تعطیلی داروگر و فرار مالیاتی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی مالک + جزییات

ویژه ها
معارفه دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در شهرستان کوثر

معارفه دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در شهرستان کوثر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدید ها

مطالبه گری از دیدگاه اسلام و در کلام رهبران انقلاب - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

مطالبه گری از دیدگاه اسلام و در کلام رهبران انقلاب

مشاغل خرد و خانگی و صنایع تبدیلی

وام ۱۵۰ میلیونی بسیج به مشاغل خرد و خانگی و صنایع تبدیلی

اینفوگرافی فرمان 8 ماده ای رهبری درباره مبارزه با فساد

فرمان 8 ماده‌‌ای درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی به سران قوا + داده نما ( اینفوگرافی)

پیش بینی دفتر آینده پژوهی وزارت اقتصاد از تورم ۲۰ درصدی در سال 1402 - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی - فساد ستیز

پیش بینی دفتر آینده پژوهی وزارت اقتصاد از تورم ۲۰ درصدی در سال 1402

نامه قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی به وزارت بهداشت

شناسایی گلوگاه‌های بروز فساد در شبکه سلامت کشور

جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری

اولین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌ العالی

سامانه جامع تجارت در یک نگاه

راهکار مبارزه با قاچاق کالا و ارز / سلسله مقالات تخصصی مبارزه با قاچاق

تفاهم نامه همکاری مشترک بین قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تفاهم نامه همکاری مشترک بین قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

داده نما احساس فساد در دنیا

داده نما (اینفوگرافی) شدت احساس فساد در کشورهای دنیا سال 2019

رشد تولید

معرفی سه شاخص مهم در رشد روند تولید ایران در 1401

راه های مقابله با فساد - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی - فساد ستیز

راه های مقابله با فساد

قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی

نامه قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر ایرادات نواقض بودجه 1402 به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

آشوب‌ ها چگونه زمینه‌ ساز تحریم اقتصادی می‌ شود؟

آشوب‌ ها چگونه زمینه‌ ساز تحریم اقتصادی می‌ شود؟/ فردای اغتشاشات اقتصاد ایران می‌ ماند و زخم‌ هایش!

بررسی فساد فولاد مبارکه اصفهان / چگونگی فساد 92 هزار میلیارد تومانی با جزییات - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

بررسی فساد فولاد مبارکه اصفهان همراه با گزارش مجلس / چگونگی فساد 92 هزار میلیارد تومانی + جزییات

بررسی پیامد های قاچاق بر ابعاد مختلف جامعه -قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

بررسی پیامد های قاچاق بر ابعاد مختلف جامعه

جدی شدن رصد خانه های خالی

عدم پرداخت مالیات ۴۰‌ درصدی اقتصاد ایران

خالی بودن 2 میلیونی خانه های بانکی

آغاز برخورد با عرضه کالا‌های بدون شناسه

صرفه‌جویی هزار میلیارد تومانی نان

اشباع نشدن بازار داخل دلیل قاچاق پوشاک

حذف سامانه سوخت بزرگترین خدمت دولت قبل به قاچاقچیان

مصادیق جدید قاچاق ارز اعلام شد

یکی از کارآمدترین راه ها برای رفع تخلفات مفاسد اقتصادی

پایان سلطه دلار تا 3 ماه دیگر

رشد اقتصاد ایران در سال 2023

تخصیص بودجه‌ به پروژه ها در اتحادیه اروپا

کاهش تولید نفت اوپک پلاس با هدف افزایش قیمت

قطع یارانه دهک 10 پردرآمد

کاهش تورم مصرف‌ کننده گان

رشد ۴۵ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور

با همراه باشید

Twitter Instagram Telegram
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
فهرست
  • درباره ما
  • تماس با ما
بدون نتیجه
دیدن همه نتایج
  • صفحه نخست
  • میزهای تخصصی
    • قاچاق کالا و ارز
    • خصوصی سازی
    • زمین خواری
    • نظام سلامت
    • بانکداری
    • مالیات
    • انرژی
    • مناطق آزاد
  • چند رسانه ای
    • گزارش تصویری
    • عکس نوشته
    • داده نما ( اینفوگرافی)
    • پادکست
    • مستند
    • کلیپ
  • استان ها
    • آذربایجان غربی
    • آذربایجان شرقی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • داشبورد فساد
  • همکاری با ما
  • مکتوبات و جزوات تخصصی

تمامی حقوق این سایت متعلق به قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی می باشد - طراح ایمان جعفری

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?