اخباراستان ها

از رفع تصرف اراضی منابع طبیعی تا گنج یاب‌هایی که به گنج نرسیدند

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۵ هزار متر از اراضی منابع طبیعی دولتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال با اقدام پلیس شهرستان تنکابن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارحسن مفخمی شهرستانی بیان کرد  پنجم خرداد ماه امسال شکایتی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن مبنی بر تصرف زمین‌های این اداره توسط افرادی به فرماندهی انتظامی شهرستان تنکابن واصل شد.

وی افزود: در ادامه با انجام تحقیقات تخصصی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان تنکابن مشخص شد متهمان اقدام به تصرف ۵ هزار متر از زمین‌های منابع طبیعی دولتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارائه شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه حکم قطعی خلع‌ید و قلع و قمع اراضی دولتی از سوی مقام قضایی صادر شد، گفت: در نهایت زمین‌های مذکور رفع تصرف شده و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن بازگردانده شد.

سردار مفخمی با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیر مجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

 دستگیری قاچاقچی موادمخدر در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری قاچاقچی موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع موادمخدرتوسط فردی با خودرو پژو در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: فرد سابقه دار در یکی از محورها شناسایی که با قصد فرار به اخطار پلیس توجهی نکرده و به سمت ماموران حمله ور و سه خودروی انتظامی را تخریب کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، اظهار کرد: عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت خودروی متهم کردند که نامبرده مصدوم و سریعاً به مرکز درمانی منتقل و برابر آخرین گزارش پزشکی فوت کرده است.

سرهنگ قلی پور از کشف یک کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و مقادیری موادمخدر از نوع شیشه از داخل خودروی متهم خبر داد.

قاچاقچی مواد مخدر در نور زمین گیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری قاچاقچی مواد مخدربا یک کیلو و ۳۰۰ گرم مواد در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ کارآگاه احمد امینی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق مواد مخدر توسط فردی که از استان همجوار برای فروش وارد شهرستان نور می کردند، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و یک کیلو و ۳۰۰گرم مواد مخدر تریاک کشف کردند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: با اطلاع‌رسانی به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحیح به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰، پلیس را در ارائه خدمات انتظامی به شهروندان یاری کنند.

دستگیری عامل آتش سوزی منزل مسکونی در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی عامل آتش سوزی یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود کلوانی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک مورد آتش سوزی منزل مسکونی در یکی از روستاهای شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده مشخص شد آتش سوزی به صورت عمدی بوده که دستگیری عامل این آتش سوزی دستور کار ماموران پاسگاه  کلباد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: با انجام اقدامات ویژه پلیسی در نهایت متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ کلوانی با بیان اینکه حفظ نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد، تصریح کرد: متهم به ایجاد حریق در منزل مسکونی به علت خصومت شخصی اقرار کرد و  که با تحقیقات تکمیلی پلیس تحویل مرجع قضائی شد.

گنج یاب‌هایی که به گنج نرسیدند

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری ۴ نفر حین حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه در یکی از روستاهای بخش رودبست و کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق خبر داد.

سرهنگ سیدجعفر افضلی بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده یکی از روستاهای بخش رودبست توسط افردی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و افزود: ماموران انتظامی بخش رودبست با تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و اطمینان از صحت موضوع به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری ۴ نفر که گودالی به عمق ۹ متر در طول ۲۵ متر برای کشف عتیقه حفر کرده بودند و کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ افضلی با اشاره به اینکه هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

کشف ۳۵ تن کود شیمیایی قاچاق در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف ۱۵ دستگاه خودرو و کشف ۳۵ تن کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از آن‌ها خبر داد.

سرهنگ مجتبی راست خدیو بیان کرد: در راستای طرح تشدید مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق، مأموران یگان امداد این فرملندهی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، در ایست و بازرسی حین کنترل خودروهای عبوری به تعداد ۱۵ دستگاه خودروی باری مشکوک و آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی تعداد ۷۱۰ کیسه کود شیمیایی جمعاً به وزن تقریبی ۳۵ تن فاقد مجوز حمل و توزیع کشف کردند که در این راستا راننده خودروها پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس است و افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام  به احتکار و قاچاق کالا کنند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

سرهنگ راست خدیو در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: پلیس بصورت قاطع و با تمام توان با قاچاقچیان، احتکارکنندگان و مخلان اقتصادی برخورد خواهد کرد و  شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 

منبع:ایسنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/q9ji

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا