اخبار

تشنج در منطقه باعث افزایش قیمت دلار شد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسداقتصادی;  آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توجه به موج کاذب و هیجانی در بازار ارز و افزایش قیمت دلار گفت: اتفاقات و درگیری‌های منطقه‌ای به ویژه در یمن، بهترین بهانه برای افرادی است که قصد افزایش قیمت دلار در بازار ارز را داشته و دارند که مطمئناً این روند با دخالت مستقیم و جدی دولت مواجه خواهد شد.

وی افزود: قطعاً این موج هیجانی که در اثر درگیری و تشنج در منطقه به وقوع پیوسته و باعث افزایش قیمت دلار در حد یک تا دو هزار تومان شده بزودی با تمهیدات جدی و ویژه دولت کنترل خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: بی‌تردید دولت با توجه به انتخابات پیش رو و همچنین شرایط کشور با راهکارهای مختلف از جمله مدیریت گردش مالی و حتی تزریق دلار در بازار اجازه تداوم این روند را نخواهد داد و قطعاً بازار ارز را مدیریت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: معتقدم دولت برای اینکه ثابت کند شرایط اقتصادی کشور در این روزها دچار مشکل خاصی نشده به هر شکلی بازار ارز و قیمت دلار را متعادل خواهد کرد. شک نکنید دولت بزودی با تمهیدات ویژه، قیمت دلار را دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گرداند و آن‌را حفظ می‌کند.

نجفی با ارائه یک پیشنهاد در این خصوص خاطر نشان کرد: به نظر من دولت اگر نظارت و دقت کافی بر روند تخصیص ارز داشته باشد و با جدیت جلوی نقاط انحراف و هدر دهی منابع را بگیرد، عملاً شاهد افزایش قیمت دلار نخواهیم بود و به تبع آن ارزش پول ملی ما هم با کاهش ارزش روبرو نخواهد شد. ضمن اینکه دولت می‌تواند برای افزایش درآمد ارزی کشور اقدامات مختلفی اعم از تولید، صادرات، اقتصاد آزاد و هدف دهی صحیح سرمایه‌ای را به خوبی هدایت و حمایت و مدیریت کند.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/b0mb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا