اخباربانکداری

تقویت مناسبات بانکی ایران و قطر

به نقل از بانک مرکزی،‌ محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت: ‏در سفر به دوحه، دیدار موفقی با رئیس‌کل بانک مرکزی قطر داشتم. همکاری‌های پولی و بانکی بین ایران و قطر در حال توسعه است. تقویت مناسبات بانکی در شرایط کنونی اقتصادی دو کشور اهمیت دارد.

روسای بانک مرکزی ایران و قطر اخیرا بر اهمیت تقویت همکاری پولی و بانکی خود تاکید کردند. این آخرین تعامل دیپلماتیک با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی گسترده و گسترش راه‌های همکاری تجاری بین دو کشور است که در دوحه انجام شد.

آزادسازی پتانسیل اقتصادی

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران که به منظور تقویت روابط پولی و بانکی با کشورهای حوزه خلیج فارس در یک ماموریت دیپلماتیک در دوحه به سر می‌برد، با همتای قطری خود، بندر بن محمد بن سعود آل ثانی دیداری سازنده داشت. گفت‌وگوها حول بررسی فرصت های بی شمار برای همکاری های اقتصادی و ضرورت تشدید روابط پولی، بانکی و مالی بین کشورهای متبوعشان بود.

فرزین به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران مشاهده کرد که تقویت این روابط مالی پایه محکمی برای توسعه همه جانبه مبادلات تجاری بین دو کشور ایجاد می‌کند. بر اساس دیدگاه فرزین، «تقویت روابط بانکی دوجانبه و چندجانبه در فضای ژئوپلیتیک کنونی یک دستور کار ضروری است».

وی همچنین اظهار داشت که توسعه قوی این روابط مالی می تواند حجم تجارت بین تهران و دوحه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به حداکثر رساندن فرصت ها برای تجارت و مبادلات

بندر بن محمد بن سعود آل ثانی، رئیس بانک مرکزی قطر نیز بر فرصت‌های فراوان موجود برای غنی‌سازی تجارت و مبادلات بین ایران و قطر با توجه به همکاری‌ مشترک در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

به گفته وی، تقویت حداکثری روابط دو کشور از طریق روابط پولی و بانکی کارآمد و تعاونی ضروری است.

دو رئیس بانک مرکزی همچنین بر نقش بسترهای مالی و تسهیل کننده شرکت ها در بخش های پولی و بانکی تاکید کردند. این رویکرد به عنوان محوری برای دستیابی به اهداف اقتصادی و تجاری ایران و قطر تلقی می شود. رهبران با ساده سازی این بسترها و ابزارها ابراز اطمینان کردند که تحقق اهداف مالی مشترک آنها در دسترس خواهد بود.

به طور خلاصه، ابتکار توسعه همکاری های پولی و بانکی نشان دهنده تلاشی آگاهانه برای به حداکثر رساندن پتانسیل اقتصادی ایران و قطر است. با توجه به فضای ژئوپلیتیک کنونی، موفقیت این ابتکار می تواند الگویی برای سایر کشورهای منطقه باشد.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/9vg7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا