هرمزگان

حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به مرز 3 میلیون تن رسید

منصور خرمشکوه در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در شش ماهه سال جاری گفت: در این مدت 2 میلیون و 832 هزار و 958 تن کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.
وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی، 2 میلیون و 251 هزار و 226 تن کالا در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران تخلیه شد.
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از 2 میلیون و 832 هزار و 958 تن حمل و نقل ریلی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور نیز 581 هزار و 732 تن از این بندر بارگیری شده است.
خرمشکوه میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق خطوط ریلی در سال جاری را نیز 243هزار و 686 تن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها شامل ذرت، روغن‌ خوراکی، برنج، گندم و جو برنج بوده که از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.
در سال گذشته از هفت میلیون تن کالای جابه‌جا شده از طریق حمل ریلی، حدود 5 میلیون و 800 هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و 200 هزار تن نیز کالا از طریق حمل ریلی وارد این بندر شد.
بندر شهید رجایی به علت  واقع شدن در کریدور شمال – جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود.


 

لینک کوتاه:     https://fesadsetiz.ir/w2sl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا