مناطق آزاد

دپوی برنج در گمرکات به دلیل مشکلات مربوط به ثبت سفارش است

یک مقام گمرکی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله‌های برنج بلاتکلیف مانده اند و در صورتی که این مجوز صادر شود، گمرک در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص اقدام خواهد کرد.

در مورد برنج‌های مانده در گمرک، اظهار کرد: اولین مجوز واردات کالا ثبت سفارش است و وقتی ثبت سفارش نباشد، کالا را نمی‌توان به صورت صد در صدی ترخیص کرد یا اینکه اجازه ورود داد. در خصوص برنج نیز این مشکل پیش آمد و ثبت سفارش این کالا دیرهنگام بازگشایی شد.

وی افزود: این در حالیست که گمرک ایران در ترخیص واردات کالاهای اساسی بیشترین همکاری را دارد و وقتی صاحب کالا تمام مجوزها را داشته باشد کالا در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود؛ در واقع کالاهای اساسی را به صورت درصدی هم ترخیص می‌کنیم و اگر صاحب کالا مشکل ارزی نداشته باشد به صورت صد در صدی هم ترخیص می‌کنیم.

او گفت: در حال حاضر به دلیل عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله‌های برنج بلاتکلیف مانده اند و در صورتی که این مجوز صادر شود، گمرک در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص این کالا اقدام خواهید کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین باید وزارت جهاد کشاورزی و صمت برای حل مشکل واردکنندگان برنج ورود کنند زیرا در این مورد حتی بحث ارزی هم مطرح نیست بلکه بحث مربوط به ثبت سفارش است.

 

 

منبع:مهر

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/1vb6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا