اقتصاد بین الملل

زیان ۵.۵ درصدی اقتصاد انگلیس بدنبال خروج از اتحادیه اروپا

اندیشکده مرکز اصلاحات اروپا اعلام کرد که نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شد، اوضاع اقتصادی‌اش بهتر بود.

نتایج این تحقیق که در ژوئن سال جاری انجام شده حاکی از آن است که اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شد، اقتصاد این کشور ۵.۵ درصد نسبت به امروز بزرگ‌تر بود. درواقع ضرر مالی انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا از سوی این نهاد ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

این اندیشکده در محاسبات خود اوضاع اقتصادی انگلیس را نسبت به دیگر کشور‌هایی که از اتحادیه اروپا خارج نشده‌اند مقایسه کرده است. در این مطالعه اقتصاد کشور‌هایی نظیر آلمان، نروژ و استرالیا هم مورد مقایسه قرار گرفته است.

این مطالعه نشان می‌دهد خروج از اتحادیه اروپا به افزایش مالیات‌ها در انگلیس منجر شده است، زیرا در زمان کاهش رشد اقتصادی نیاز به دریافت مالیات بیشتری برای تأمین هزینه خدمات عمومی است. در صورتی که خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس اتفاق نمی‌افتاد، بخش قابل توجهی از افزایش مالیات که ریشی سوناک در زمان خزانه‌داری انگلیس در ماه مارس سال جاری اعلام کرد، ضروری نبود و میزان درآمد انگلیس از محل مالیات‌ها ۴۰ میلیارد پوند در سال بیشتر بود.

نتایج تحقیق انجام‌شده همچنین نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری در انگلیس ۱۱ درصد کمتر از زمانی است که این کشور از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شد.

همچنین خروج از اتحادیه اروپا موجب شده است حجم مبادلات کالای انگلیس هم ۷ درصد کاهش یابد.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/qdwy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا