اخبار

ضرب الاجل وزارت صمت به ۲ خودروساز بزرگ کشور

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی  حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: تاکنون از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودروساز به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شدند و بقیه شرکت‌ها طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش در سامانه جامع خدمات، پاسخ دهند.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اتصال شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده را برای اتصال به سامانه جامع خدمات پس از فروش فراهم کردیم.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت افزود: تاکنون از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شدند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به این سامانه متصل نشدند.

محله‌ای در ادامه گفت: طبق آئین نامه اجرایی تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت‌های خودرویی تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش که در سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح می‌شود پاسخ دهند.

به گفته محله‌ای یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اتصال شرکت‌های خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش شفافیت ارائه خدمات آن‌ها و ایجاد امکان شکایت از عملکرد این شرکت‌ها توسط مردم است.

لازم به ذکر است بر اساس ماده ۴ قانون حقوق مصرف کنندگان همه شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده موظف هستند خدمات پس از فروش ارائه دهند و بر اساس ساز و کارهای وزارت صمت این خدمات باید در بستر سامانه جامع خدمات پس از فروش اتفاق خواهد افتاد.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/o0sp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا