اخبارتهرانمبارزه با فساد

قابل تقدیر بودن اقدامات شهرداری تهران در مبارزه با فساد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری کارمند شهرداری تهران گفت: دستگاه‌های مختلفی را داریم که وقتی عضوی از آنها دچار تخلف می‌شود طبق قانون رفتار می‌کند.

در واقع خود مسئول متولی باید به کشف جرم کمک کند.

ضمن اینکه در قانون هم مدیران باید در معرفی متخلفان اهتمام ورزند که در این مورد همکاری صورت گرفته قابل تقدیر است.

تخلف چند کارمند با هوشیاری حراست

مبارزه با فساد یکی از دستور کار های اصلی شهرداری تهران در دوره جدید بوده و هست. اخیرا روزنامه‌ها و حساب های کاربری اصلاح‌طلب خبری مبنی بر فساد یکی از کارمندان  در دفتر شهردار تهران منتشر کردند. این اقدام اصلاح‌طلبان درحالی است که هفته گذشته سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرده بود: «تخلف چند کارمند شهرداری با هوشیاری حراست شهرداری کشف و پس از آن پرونده با تاکید شهردار تهران به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی ارسال شد.

مبارزه دستگاه قضاء با دانه درشت های فساد

در این زمینه حداکثر هماهنگی و همراهی از سوی شهرداری تهران با دستگاه محترم قضایی و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و ما دست همه نهادها در مبارزه با فساد را به‌گرمی می‌فشاریم. مبارزه با فساد محدود به این موارد جزئی نخواهد شد و مبارزه با دانه درشت‌ها را در دستور کار داریم. برای مثال درمورد دیگری، ارزش یکی از پرونده‌های فسادی که در این مدت کشف‌شده، به اندازه نیمی از بودجۀ یک سال شهرداری تهران است.»

مبارزه با فساد اولویت کار شهرداری تهران

موضع شهرداری تهران نشان می‌دهد که این نهاد مبارزه با فساد در شهرداری را در دستور کار قرارداده و نسبت به مقابله با آن اقدام کرده است. با این وجود مطالبی که روزنامه ها و حساب های کاربری جریان منتسب به اصلاحات منتشر کردند، جنبه نسبت دادن فساد به شهرداری را داشت تا اشاره به رویکرد مبارزه با فساد.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/5gd6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا