دسته‌بندی نشده

قرارداد بلندمدت بهره‌برداری چابهار با هندی‌ها

مهرداد بذرپاش در مراسم روز جهانی دریانوردی که در مرکز آموزش دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: 1800 کیلومتر ساحل در جنوب کشور به غیر از جزایر داریم که چهار استان را در بر می‌گیرد  اما درآمد ارزی مرتبط با این میزان ساحل نداریم و از ظرفیت اقتصاد دریا کم بهره برده‌ایم.

وی افزود: ایران سرزمین‌ فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است. در واقع ایران «ایران راه» است. برای ترانزیت دنیا ایران هم راه است و هم راه حل.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ برای توسعه ترانزیت ایران توسعه کریدورهای شمال – جنوب با اتصال ریلی و سپس جاده‌ای بین دریای شمال و دریای جنوب ضرورت است.

تاکید بر تکمیل ریلی بنادر و اسکله ها

بذرپاش گفت: تا سه ماه آینده با  افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین از بندر شهید رجایی به دریای شمال و بندر کاسپین متصل می‌شویم.

وی با تأکید براینکه چاره‌ای جز تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان – یونسی – بیرجند – سرخس نداریم، گفت: قرارداد بلندمدت بهره‌برداری چابهار با هندی‌ها به زودی امضا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی  عنوان کرد:‌ باید اولویت حمل کالا با ریل در دستور کار قرار گیرد. اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد را تا یک سال آینده تکمیل می‌کنیم.

توسعه شهرک های ساحلی

بذرپاش گفت: هر بخشی از ظرفیت‌های بندری را حاضریم به بخش خصوصی داخلی یا بیرونی با رعایت مقررات واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: باید به سمت توسعه شهرک‌های ساحلی برویم. ایجاد 27 شهرک ساحلی در مسیر سواحل جنوب کار بزرگی است. شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی هم باید به سمت حمل و نقل ترکیبی سوق یابند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اقتصاد دریایی می‌تواند به اندازه نفت برای آیندگان تولید ثروت کند.

 

 

 

لینک کوتاه:                    https://fesadsetiz.ir/nskx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا