اقتصاد بین الملل

مطالبه مبارزه با دلالان حساب وکالتی

افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار، سبب شد تا افراد برای دستیابی به خودرو، اقدام به ثبت نام در طرح های مختلف فروش خودرو توسط خودروسازان کنند.

همین موضوع سبب شد تا تعداد زیادی از افراد در زمان ثبت نام اولیه، اقدام به قرار گرفتن در فهرست ثبت نام کنند. در آخرین مرحله از ثبت نام حدود 11 میلیون نفر در لیست قرعه کشی قرار گرفتند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل این مشکل، افتتاح حساب وکالتی و واریز مبلغی از قیمت خودرو در این حساب را به عنوان راهکار حل صف نشینی در خرید خودرو به عنوان راهکار برگزید.

کاهش ثبت نام افراد به علت وجود حساب های وکالتی

افتتاح حساب وکالتی به نام خودروسازان و یا طرح های عمومی فروش یکپارچه خودرو توسط وزارت صمت، موجب شد تا افراد ثبت نام کننده به شدت کاهش یابد.

البته افرادی که در طرح های قبلی توانسته بودند خودرو دریافت کنند، به پدیده ای به نام اجاره حساب وکالتی روی آوردند. این موضوع مشکلات زیادی را برای افراد و نهادهای نظارتی ایجاد کرده است.

مطالبه مبارزه با دلالان حساب وکالتی

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من پویشی با عنوان «مبارزه با دلالان حساب وکالتی» را به ثبت رسانده‌اند. در متن این پویش آمده است: «متاسفانه خیلی وقت است که در کشور نوعی دلالی با روش خرید و فروش وکالتی در جریان است که دلال‌ها خانه و ماشین و… به صورت وکالتی بدون ثبت دفترخانه خرید و به قیمت بالاتر می‌فروشند این نوع خرید و فروش جدای از مشکلات قضایی که برای شهروندان بی‌اطلاع از قوانین ایجاد می‌کند، باعث بالا رفتن قیمت ها در خانه و خودروهای داخل بازار می‌شود و فرد بدون دادن مالیات و فرار از قانون مالیات بر عایدی سرمایه سودهای بالایی می‌برد. انشاءالله مسئولین مربوطه هر چه سریعتر اقدامی بفرمایند».

 طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/5do5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا