مالیات

۸۲ پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی خراسان‌شمالی تشکیل شد

کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: ۸۲ پرونده اختصاصی مالیاتی برای خانه های خالی این استان تشکیل و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ عیسی رحیم زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: مالیات بر خانه‌های خالی در دولت سیزدهم از سوی سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت تا نسبت به مطالبه مالیات از مالکان این واحدها که پیش از این از پرداخت آن طفره می‌رفتند، اقدام شود.

وی افزود: هشدارهای لازم برای مالکان از طریق ارسال پیامک انجام می شود، فشار برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی برای تنظیم‌ گری در بازار مسکن و جلوگیری از گرانی و احتکار مسکن است.

کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: در صورت پذیرش واحدهای مسکونی اعلام شده به عنوان واحد مسکونی خالی، مالکان واحدهای مشمول بایستی نسبت به پرداخت مالیات تعیین شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم پذیرش واحدهای مسکونی اعلام شده به عنوان واحد مسکونی خالی، مالکان باید ابتدا به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه و اقدام به خود اظهاری و ویرایش اطلاعات مربوط به املاک شناسایی شده به عنوان واحد مسکونی خالی کند.

رحیم زاده تاکید کرد: در گام دوم پس از دریافت پیامک برگ مطالبه مالیاتی برای واحدهای خالی مشمول، اعتراض خود را نسبت به مالیات تعیین شده از طریق «درگاه» ثبت کنند.

وی بیان کرد: براساس قانون، واحدهای خالی مسکن شناسایی و برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند، به مالکان توصیه می شود هرچه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری در سامانه املاک و مستغلات اقدام کنند.

فراهم آوری امکان ثبت و استخراج داده های مرتبط با بازار املاک و مستغلات در مقیاس منطقه، بالا بردن ایمنی قراردادها به وسیله تایید اصالت ملک و طرفین معامله از طریق احراز هویت مرکزی دولت و امضاء الکترونیکی، رصد دقیق شرایط واقعی بازار مسکن به منظور شناسایی نیازمندی های پهنه مورد مطالعه و اتخاذ تصمیمات راهبردی و کاربردی جهت مدیریت بازار مسکن از دیگر مزایای این سامانه است.

یک هزار و ۸۸۹ مشاوره املاک در این استان شناسایی شده که تمام مشاوره های املاک مجوز فعالیت دارند و استان در ساماندهی مشاورین املاک پیشرو است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

 

منبع:ایرنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/hy07

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا