اخبار میز تخصصی بانکداری

نگاهی به اصلاح نظام بانکی در برنامه هفتم توسعه/ کژکارکردی بانک‌ها در دو دهه اخیر

رئیس جمهور در حالی از برنامه دولت برای رفع ناترازی بانک‌ها سخن گفت که شبکه بانکی پس از توسعه مالی نامتوازن و اجرای خصوصی‌سازی دو دهه اخیر، دچار کژکارکردی بزرگی شده است؛ با این حال در برنامه هفتم، اصلاح نظام بانکی و مهار تورم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ اقتصاد ایران بانک محور است و شبکه بانکی کشور وظیفه خطیری در تامین مالی دارد، اما عملکرد نادرست و نبود نظارت باعث شده، بانک‌ها به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور مطرح شوند و امروز با ناترازی بانک‌ها مواجه هستیم. با این حال اصلاح نظام بانکی بیش از دو دهه است که مطرح شده است.

رئیس‌جمهور روز یکم شهریور ماه در جریان بازدید سرزده از سازمان برنامه و بودجه، تخصیص و هزینه‌کرد بیش از ۵۰ درصد تسهیلات و منابع بانکی کشور در پایتخت را از جلوه‌های بی‌عدالتی در توزیع منابع و موجب توسعه بی‌محابا و بی‌منطق تهران، بدون در نظر گرفتن پیوست‌های زیست محیطی و ملزومات زیر ساختی عنوان کرد و افزود: از دیگر وظایف سازمان برنامه و بودجه جلوگیری و اصلاح شیوه ناعادلانه توزیع منابع با تمرکززدایی از بودجه‌ریزی و اولویت‌بخشی به توسعه دیگر مناطق مهم و راهبردی کشور است.

مسعود پزشکیان همچنین از سازمان برنامه و بودجه خواست برنامه‌ای مدون برای حل ناترازی‌ها به دولت ارائه کند.

رئیس‌جمهور همچنین شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص برنامه دولت برای رفع ناترازی بانک‌ها، گفت: وجود ناترازی در بانک‌ها کاملاً درست است، اما باید طوری عمل کنیم که مردم ضرر نکنند.

وی تصریح کرد: می‌دانیم ناترازی وجود دارد و آن بانک‌ها را می‌شناسیم، اما باید روندی را در پیش بگیریم که برای مردم مشکل ایجاد نکند.

 

 

منبع:ایرنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/v1j4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا