استان هامبارزه با فساد

کشف موتورسیکلت ۳۰ میلیاردی قاچاق در پارکینگ ساختمانی در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در پارکینگ ساختمانی مسکونی در پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ سرهنگ مهدی افشاری روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی رصدهای اطلاعاتی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران از توقف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در پارکینگ یک ساختمان مسکونی در محدوده جنت آباد تهران آگاه شدند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی و بررسی صحت اطلاعات به دست آمده، هویت مالک موتوسیکلت شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی از پارکینگ ساختمان بازدید و مالک موتورسیکلت به همراه این وسیله نقلیه کشف شده و به مقر پلیس پایتخت انتقال یافت.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: با تکمیل پرونده متهم به مراجع قضایی معرفی و موتورسیکلت کشف شده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

سارق موتورسیکلت در چنگ قانون

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق سابقه‌دار با موتورسیکلت مسروقه خبر داد و گفت: پیرو اجرای طرح محله‌محور به منظور شناسایی سارقان، تیم عملیات کلانتری ۱۶۳ ولنجک در حین گشت‌زنی در خیابان ولنجک یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک که در حال زاغ‌زنی موتورسیکلت‌های پارک شده بود را مشاهده کردند.

سرهنگ صادق ضرونی ادامه داد: متهم بلافاصله با رویت ماموران اقدام به فرار کرد، عوامل پلیس دستور ایست صادر کردند که متهم بدون توجه به صورت خطرناکی به حرکت خود ادامه داد که در نهایت ماموران پلیس با اجرای طرح مهار موتورسیکلت را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح سرد کشف و در ادامه تحقیقات مشخص شد که موتورسیکلت چند روز قبل به سرقت رفته است که به همراه سارق به کلانتری منتقل شد.

وی یادآور شد: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که از سارق سابقه‌دار بوده و به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد که در این باره پرونده تشکیل و متهم به جهت کشف جرایم احتمالی و شناسایی شکات به مقام قضایی معرفی شد.

سرهنگ ضرونی به شهروندان توصیه کرد که حتما موتورسیکلت خود را در محل امن پارک کرده و با قفل‌های مخصوص امنیت موتورسیکلت خود را بالا برده تا از وقوع این دست سرقت‌ها جلوگیری شود.

 

دستگیری باند سارقان زورگیر در زعفرانیه

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند سارقان زورگیر در زعفرانیه خبر داد و گفت: سارقان دارای سوابق متعدد سرقت بودند. پیرو گشت‌زنی‌های هدفمند برای شناسایی و دستگیری مجرمان، ماموران گشت کلانتری ۱۲۲ دربند در محدوده زعفرانیه سه نفر مرد مشکوک را حین پرسه‌زنی مشاهده کردند که متهمان با رویت ماموران اقدام به فرار کرده که با هوشیاری و آمادگی ماموران پلیس سریعا زمین‌گیر و دستگیر شدند.

سرهنگ علی قاسم‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در بازرسی از این باند سه نفره، سه قبضه سلاح سرد و کشف شد و در بازرسی خودرو آنها که دارای ال‌ای‌دی پلیسی بود تعداد پنج عدد تلفن همراه مسروقه، یک عدد افشانه اشک‌آور، ۲ عدد شوکر و یک قبضه سلاح و تعدادی فشنگ آن کشف و ضبط شد و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

وی ادامه داد: متهمان ۲۲ تا ۳۰ ساله از افراد سابقه‌دار بوده و دارای سوابق متعدد سرقت هستند. هر سه نفر به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری از شهروندان اعتراف و اظهار کردند که دلیل حضور آنها در محل زورگیری و سرقت از شهروندان بوده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان، به مقام قضایی معرفی شدند.

سرهنگ قاسم‌پور به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو که منتظر فرصت به جهت سرقت اموال ارزشمند شهروندان هستند به همین جهت همواره نسبت به اطراف خود هوشیار باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک حتما مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

 

 

منبع:ایرنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/g9yv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا