اقتصاد بین الملل

اعتراض انگلیسی‌ ها به پرداخت کمک هزینه مادام العمر به لیز تراس

نیویورک تایمز نوشت، لیز تراس، نخست وزیر مستعفی بریتانیا حالا پس از استعفا، واجد شرایط دریافت کمک مالی از محل مالیات، مالیات دهندگان به مبلغ ۱۱۵ هزار پوند (۱۲۹ هزار دلار) در سال برای بقیه عمر خود شده است.

تراس علیرغم زمان کوتاه حضورش (۶ هفته) در مقام نخست وزیری انگلیس روز پنجشنبه (روزی که استعفا کرد) واجد شرایط دریافت کمک هزینه خدمات عمومی، یک طرح پرداخت غرامت دولتی به کارمندان شده است، دستمزدی که نخست وزیران پیشین هم پس از کناره گیری از قدرت دریافت کردند.

اما این امر با مخالفت برخی از مخالفان سیاسی روبرو شده که خواستار عدم پرداخت غرامت به تراس به دلیل نقش او در آشفتگی سیاسی و اقتصادی بریتانیا شدند.

کریستن ژاردین، سخنگوی دفتر حزب لیبرال دموکرات‌ها در انگلیس، گفت: هیچ راهی وجود ندارد که به او اجازه دهد که مانند اسلافش که همگی بیش از دو سال خدمت داشتند، سالانه ۱۱۵ هزار پوند مادام‌العمر بگیرد.

او معتقد است که میراث تراس یک فاجعه اقتصادی است و پرداخت این پول تأثیر تلخی بر میلیون‌ها نفر خواهد گذاشت که به دلیل سوءمدیریت اقتصادی حزب محافظه‌کار از قبوض بالابلند و نرخ بالای وام مسکن رنج می‌برند.

از زمان استعفای مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس در سال ۱۹۹۱ این کمک هزینه برای نخست وزیران مستعفی در نظر گرفته شده که مبلغ آن، رکوردی بی سابقه بوده است. تراس ششمین نخست‌وزیر سابق بریتانیا خواهد شد که اگر خودش بپذیرد، کمک هزینه مادام‌العمر دریافت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا