اقتصاد بین الملل

بدترین وضعیت برداشت ذرت فرانسه طی چند دهه اخیر

پیش بینی می‌شود که محصول ذرت این فصل فرانسه به دلیل آب و هوای نامناسب به کمترین میزان در ۳۰ سال اخیر برسد. بلومبرگ این هفته به نقل از وزارت کشاورزی کشور فرانسه گزارش داد که کشاورزان فرانسوی در حال برداشت کم‌ترین محصول ذرت خود طی بیش از سه دهه اخیر هستند، پس از بدترین خشکسالی در حداقل ۵۰۰ سال اخیر که این قاره را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس این گزارش، تولید غلات فرانسه که برای تغذیه مرغ و چهارپا استفاده می‌شود با ۲۵ درصد کاهش به ۱۱.۶ میلیون تن خواهد رسید که کمترین میزان از سال ۱۹۹۰ است. گزارش شده که آب و هوای نامساعد، برداشت همه محصولات به جز دانه‌های روغنی را نسبت به سال گذشته کاهش داده است. وزارت کشاورزی گفت: هیچ منطقه‌ای از مشکل کاهش محصول در امان نیست.

محصولات کم‌تر در فرانسه، که یکی از وزنه‌های سنگین محصولات کشاورزی اروپاست، می‌تواند باعث افزایش قیمت مواد غذایی شود. مزارع آلمان و رومانی، سایر تولیدکنندگان کلیدی اتحادیه اروپا، نیز از خشکسالی ضرر دیده اند. طبق گزارش استراتژی گرینز در فرانسه، محصولات گندم اتحادیه اروپا نیز در سال جاری کاهش خواهد یافت.

این آژانس تخمین می‌زند که محصول گندم ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ حدود ۱۲۴.۱ میلیون تن در مقایسه با ۱۲۹.۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ خواهد بود. این آژانس پیش‌بینی خود از کل محصول غلات معادل ۲.۵ میلیون تن را نسبت به برآورد‌های ماه آگوست خود به ۲۶۴.۶ میلیون تن کاهش داد که ۲۵.۷ میلیون تن کمتر از سال ۲۰۲۱ است.

این آژانس اشاره کرد که قیمت غلات تا حد زیادی کاهش یافته است، ممکن است هزینه‌های تولید بالا، این کاهش را ناچیز کند. قیمت‌ها در ماه‌های آینده به احتمال رکود اقتصادی اتحادیه اروپا بستگی دارد که می‌تواند منجر به کاهش بیشتر تقاضا و همچنین افزایش احتمالی صادرات غلات از اوکراین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا