مالیات

برقراری عدالت مالیاتی با اجرای قانون مالیات بر سوداگری

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده سروستان در مجلس یازدهم، گفت:«در خصوص طرح مالیات بر سوداگری پیش از اینکه به صحن بیاید، ایراداتی در آن دیده شده بود که ضرورت به اصلاح داشت. حال بررسی‌ها در صحن مجلس آغاز شده و امید است که با کارِ کارشناسی، طرح قوی‌تر شود.»
وی افزود:«فرار مالیاتی در کشور بیداد می‌کند و تا زمانی که نتوانیم حساب‌ها را به طوری که سرک در زندگی مردم نکشیم، کنترل کنیم تا تبادلات شفاف شود، وضعیت فعلی را باید بپذیریم؛ مگر اینکه رویه‌ها تغییر پیدا کند که طرح مالیات بر سوداگری این موضوع را دنبال می‌کند.»

دبیر کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:«گرانی قیمت ارز، طلا، خودرو، مسکن و… را تا حدی می‌توان به نبود ابزار تنظیم‌گری ربط داد، اما قبول کنیم که همه تورم در این موارد، به نبود این ابزار کنترلی، برنمی‌گردد. به طور مثال در بحث افزایش قیمت خودرو، سوداگری برخی افراد بسیار نقش دارد، ولی باید پرسید شکستن فضای سوداگری در این بخش تنها با گرفتن مالیات حل می‌شود؟ باز هم باید بگویم به نتیجه رساندن طرح مالیات بر سوداگری قطعا موثر است، اما فکر نکنیم اگر این موضوع قانون شد، همه مشکلات در این بخش‌ها حل خواهد شد.»
رحیمی مظفری اظهار داشت:«متاسفانه در کشور ما برعکس است و از ضعیف‌تر مالیات گرفته می‌شود و خیلی از افرادی که باید مالیات بدهند، سرپیچی می‌کنند. برخی به اسم اینکه در حال تولید و کمک به اقتصاد کشور هستند، مالیات نمی‌دهند و از طرفی، سوداگران هم از قبل مشخص بوده که چه کاره هستند. ما باید بازار سوداگری را منحل کنیم، وگرنه هر پولی که از سوداگر گرفته شود، مجددا به روش‌های دیگر آن را از مردم می‌گیرد.»
وی در پایان خاطرنشان کرد:«قطعاً طرح مالیات بر سوداگری در مجلس یازدهم به تصویب خواهد رسید تا به این واسطه، شرایط در نظام اقتصادی کشور، بهبود پیدا کند.»

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/x0ao

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا