مبارزه با فساد

جزئیات فساد در شبکه توزیع آرد در جنوب تهران تشریح شد

حمید زمانی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات فساد اقتصادی در یکی از کارخانه‌ های آرد ری گفت: در یک حرکت کاملاً سازمان یافته در کارخانه‌ های آرد گندم دولتی وارد می شده و تنها قسمتی از گندم به آرد تبدیل شده و قسمت به صورت گندم در بازار آزاد فروخته می شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مقدار گندمی که به آرد تبدیل شده و سهم نانوایی‌ها بوده نیز به قیمت آزاد در بازار فروخته می شده است، گفت: قسمتی از این آردها نیز اصلاً از کارخانه خارج نمی شده و تاکنون بررسی‌های قضائی در خصوص دو کارخانه آرد جنوب تهران در حال انجام است و مدیران عامل این دو کارخانه دستگیر شده اند.

فرماندار ویژه ری با بیان اینکه ابعاد این تخلفات محدود به کارخانه آرد نبوده و اتحادیه نانوایان و برخی نانوایی‌ ها نیز در آن دخیل بوده اند، گفت: ده‌ها هزار تُن گندم در این قضایا خارج از شبکه پخت توزیع شده است و ۴۰ الی ۵۰ درصد از آردهای تحویل شده به این کارخانه‌ها وارد چرخه پخت نان نمی‌شد و میل به عرضه آرد به نانوایی‌ها وجود نداشت، هر کیسه آرد با قیمت دولتی ۳۷ هزار تومان توسط نانوایی‌های متخلف خریداری شده و با قیمت ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان به صورت آزاد در بازار عرضه می‌شد.

وی از دستگیری مسئول اتحادیه و معاون وی در برخورد با فساد اقتصادی مذکور خبر داد و گفت: یکی از معاونین اسبق اداره صمت ری نیز دستگیر شده است، کار این معاون اداره صمت ری این بوده که بدون آنکه نیاز باشد، با افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها موافقت کند و تا الان دریافت دو میلیارد تومان رشوه توسط این مسئول احصا شده است و پرونده همچنان باز است.

زمانی گفت: نظارت بر توزیع سهمیه و بررسی اینکه آیا نانوایی که آرد را دریافت کرده فعال است و یا صرفاً یک مجوز داشته ضعیف بوده است.

فرماندار ویژه ری گفت: نهاد مرتبط با این نظارت نیز سازمان غله است، که باید بداند، آرد برای چه کسی ارسال می‌شود، اتحادیه باید سرکشی و نظارت کند و اصناف نیز باید نظارت کند.

وی افزود: برخی نانوایی‌ها هستند، که هفت سال است، تعطیل شده و یا صاحب نانوایی فوت کرده است، اما سهمیه آرد را همچنان دریافت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا