دسته‌بندی نشده

رونمایی از فسادی دیگر در ورزش و جوانان/ اعلام جرم برای 11 نفر و کشف 60 میلیارد ریال فساد مالی جدید

محمد حیدری خبرنگار فارس| در تاریخ 9 مردادماه سال جاری خبری مبنی بر(کشف اختلاس میلیاردی و دستگیری 5 نفر از مدیران ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری) از این رسانه منتشر شد که جوابیه‌ای از سوی سازمان ورزش و جوانان استان در رابطه با اینکه این اتهامات محرز نشده و فقط در حد اتهام هستند و مسئول خاطی نیز از کار برکنار و سمتش واگذار شده است برای این رسانه ارسال شد.

از همین رو برای بررسی بیشتر این شائبه فساد مالی که منجر به حساسیت مردم و درخواست آن‌ها برای مبارزه جدی  با فساد در سیستم اداری شده بود مجددا به سراغ رئیس سازمان بازرسی رفتیم تا این مسئله تشریح شود که این پیگیری باعث شد فساد جدیدی به مبلغ 10 میلیارد و 144 میلیون ریالی که منجر به بازداشت 8 نفر از کارکنان ورزش و جوانان که برخی از آن‌ها در جایگاه مدیریتی بودند روشن شود که با جمع مبلغ فساد 50 میلیارد ریالی و 300 میلیون ریالی که باعث دستگیری 3 نفر شده بود جمع فساد مالی کشف شده توسط سازمان بازرسی از سازمان ورزش و جوانان 60 میلیارد و 444 میلیون ریال می‌باشد که در این رابطه 11 نفر از کارکنان و مدیران این سازمان متهم و به گفته رئیس سازمان بازرسی جرم آن‌ها محرز و قرار جلب آن‌ها در سال جدید صادر شده است.

علی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص تعقیب قضایی 8 نفر از کارکنان ورزش و جوانان گفت: در بازرسی‌های برنامه‌ای سال گذشته برای 8 نفر از کارکنان سازمان ورزش و جوانان به اتهام تصرف غیرقانونی در وجوه که از مصادیق ماده 598 قانون مجازات اسلامی و همچنین تنظیم گزارش غیرواقع که از مصادیق ماده 540 قانون مجازات اسلامی است مورد اتهام قرار گرفتند.

رئیس سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین تخلفاتی هم به لحاظ سهل‌انگاری در حوزه نظارت بر اعتبارات هیئت‌های ورزشی و ورود اعتبار به حساب‌های شخصی متوجه برخی از کامندان این سازمان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده در تاریخ دی‌ماه 1399 منجر به اعلام جرم شده و گزارش اختصاصی این موضوع به مرجع قضائی ارسال و در شعب بازپرسی ویژه ادارات مورد تحقیق بررسی قرار گرفت که در نهایت در تاریخ 6 اردیبهشت‌ماه سال جاری کیفرخواست ارسال و قرار جلب برای متخلفان صادر شده است.

توضیحی تکمیلی در مورد خبر قبلی فارس در خصوص اختلاس در ورزش و جوانان

احمدی در خصوص خبری که قبلا منتشر شده بود در خصوص فساد 55 میلیارد ریالی تصریح کرد: در بازرسی موردی در تاریخ دی ماه 1399 تخلفاتی در بحث اسناد پرداختی مشاهده شده که 55 میلیارد ریال بوده و این مبلغ به‌جای واریز به حساب ذی‌نفعان به حساب شخصی کارپرداز ریخته شده و خریدهای شخصی از جمله طلا صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: این موضوع نیز پس از تحقیقات در فروردین 1400 اعلام جرم شد که یک نفر از کارمندان این سازمان متخلف شناخته شدند که در حال حاضر یک نفر دیگر نیز در این رابطه شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین سه  نفر دیگر از کارمندان ورزش و جوانان نیز به اتهام تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ 300 میلیون ریال در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا