اخبارمبارزه با قاچاق کالا و ارز

صدور ۳۰۰ میلیون کد رهگیری برای تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو

سید رضا فاطمی امین گفت: کار بسیار مهمی را در وزارت صمت آغاز کردیم و تا امروز بیش از 300 میلیون قطعه‌ی خودرو شناسه رهگیری دریافت کردند که با یک کد دستوری می‌توان فهمید که قطعه اصالت دارد یا خیر.

وی ادامه داد: این اولین گام و مهمترین زیر ساخت برای کنترل اصالت بازار قطعات بوده است تا در نهایت بتوانیم تولید کنندگانی که قطعات با کیفیت تولید می‌کنند را از آن دسته تولید کنندگانی که قطعات بی کیفیت تولید می‌کنند تفکیک کنیم.

وزیر صمت در خصوص تلاش‌ها برای ارائه استاندارد‌ها گفت: استاندارد دو مرحله دارد. مرحله نخست آنکه استاندارد تدوین شود و در واحد‌هایی که تحت پوشش هستند اجرا شود و دیگر آنکه در بازار عرضه، قطعه استاندارد قابل تشخیص باشد.

فاطمی امین با ابراز تاسف از اینکه تا اوایل امسال 30 درصد از قطعات خودرو تقلبی و قاچاق بودند گفت: وقتی یک لنت ترمز، باتری، کمک فنر و یا یک محصول دست دوم به جای نو فروخته می‌شود این مسئله بسیار خطرآفرین است.

وی در پایان از جمع بندی نهایی در مورد 55 کالا برای صدور کد رهگیری تا کنون خبر داد و گفت: این کالا‌ها را به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم که حتما هنگام خرید این قطعات به اصالت و کد رهگیری آن توجه کنند.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/nz82

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا