انرژیویژه

عملکرد ۵ ماهه پتروشیمی امیرکبیر

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در عملکرد ۵ ماهه ۱۴۰۱ خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانست با تغییر سیاست های خود در تولید و فروش،شاهد رشد قابل ملاحظه ای در حوزه های یاد شده باشد. این شرکت در پنج ماهه نخست سال جاری در فروش مبلغی کل و پلمیری به ترتیب از رشد ۳۶ و ۳۲ درصدی برخوردار شده است. این افزایش ؛ناشی از تغییر سیاست در حوزه فروش داخلی و صادراتی محصولات پلی اتیلنی شرکت امیرکبیر در کنار افزایش قیمت محصولات بوده است.

افزایش ۱۲درصدی فروش داخلی

گزارش ۵ ماهه این شرکت نشان می دهد؛امیرکبیر در حوزه فروش کل مقداری محصولات وفروش مقداری محصولات پلمیری خود نیز از رشدی قابل ملاحظه برخوردار بوده که این مسئله به تغییر سیاست های حوزه فروش باز میگردد و خود را در افزایش ۱۲درصدی فروش داخلی مقداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خوبی نشان می دهد.

ثبت رکورد در تولید پلی اتیلن سبک

این مجتمع تولیدی همچنین در حوزه تولیدکل محصولات نیز نسبت به بودجه پیش بینی شده در ۵ ماهه نخست سال جاری از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده که این آمار در حوزه تولیدات پلمیری به ۱۲ درصد می رسد. به گونه ای که در محصول پلی اتیلن سبک در ۵ ماهه؛ رکورد تولید از ابتدای راه اندازی بدست آمده است.

 

از دیگر دستاوردهای حاصله در ۵ ماهه ابتدای سال می توان به کاهش ۵۷ درصدی ضایعات محصول پتروشیمی امیرکبیر و رکورد دریافت خوراک با صرفه اقتصادی اتان از زمان راه اندازی نیز اشاره کرد.

پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع ترین گریدهای پلی اتیلن در کشور است که در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر قرار دارد.۵۲ درصد سهام این شرکت متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیرمجموعه بانک رفاه کارگران متعلق به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا