اخبارویژه

خبر خوب برای متقاضیان مسکن / واگذاری زمین رایگان دولتی به مردم

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح مسکن مهر کل زمین‌هایی که دولت به مردم ارائه یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد بود بقیه زمین هایی بود که متعلق به مردم بود اما در نهضت ملی مسکن، همه زمین ها در واقع متعلق به دولت است و واگذاری زمین رایگان دولتی به مردم اتفاق خواهد افتاد .

رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت درباره مسکن مهر گفت: کل پروژه مسکن مهر حدود ١٢ سال طول کشید و همچنان ٢٠٠ هزار واحد‌ آن باقی مانده است، اما از مهر ماه مرحله نیازمندیهای ساخت مسکن آغاز شد و امروز یک و نیم میلیون واحد از مرحله پایه تا نازک کاری در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: برنامه ما بر اساس دستور رییس جمهور این است که تا پایان شهریور ماه، سهم زمین چهار میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم و این کار بزرگی است.

رستم قاسمی - خبر خوب برای متقاضیان مسکن / واگذاری زمین رایگان به مردم - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح مسکن مهر کل زمین‌هایی که دولت ارائه کرد یک میلیون و ششصد هزار واحد بود. بقیه زمین های واگذاری شده متعلق به مردم بود، اما در نهضت ملی مسکن، همه زمین ها در واقع متعلق به دولت است و واگذاری زمین رایگان دولتی به مردم اتفاق خواهد افتاد.

قاسمی گفت:  قرار براین است تا پایان شهریور ماه امسال مسأله زمین را در کشور حل کنیم و یک و نیم میلیون واحد در دست ساخت هم اکنون در تمام شهرهای کوچک و بزرگ‌ در حال ریل گذاری است.

وی افزود: راهبرد ما این است در شهرهایی که زمین داریم زمین را ویلایی به مردم واگذار کنیم، یعنی قطعه ۲۰۰ متری به مردم واگذار کنیم، به آنها وام ساخت مسکن تعلق بگیرد و خود متقاضیان نسبت به ساخت مسکن مورد نظر خود اقدام کنند. ما با متقاضیان قرار داد داریم تا  ظرف یکسال و نیم مسکن ساخته شود و در غیر اینصورت با مشکل روبرو خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا