جشنواره 8 فرمانمبارزه با فساد

آسیب شناسی در سیر تحولی فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری

جلیلی با بیان اینکه آسیب شناسی دقیق در سیر تحولی این فرمان تاریخی و هم افزایی قوای سه گانه را در مبارزه با فساد ضرورت است، تصریح کرد : با گذشت ۲۲ سال هیچکس از روند مبارزه با فساد در این کشور راضی نیست و چنین رویکردی طلب می‌کند تا ما در مأموریت‌های خود و مقاصدی که در پیش گرفته ایم، بازنگری دقیقی را انجام دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در بحث فساد ابعاد موضوع کاملاً شناخته شده است و ما مسیر را باید به درستی طی کنیم تا اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آسیب شناسی دقیق در این حوزه گفت: اگر ما در این مأموریت به عنوان کار خاص نظام بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم، باید آسیب شناسی دقیقی را انجام داده و با رفع موانع و کنار گذاشتن کارهای غلط گذشته مأموریت جدیدی را در این بخش تعریف کنیم.

مأموریت اصلی دولت‌ها مبارزه با فساد

جلیلی با بیان اینکه مأموریت اصلی دولت‌ها به عنوان شکل عام در مبارزه با فساد ترغیب مردم برای انجام کارهای زیربنایی در این حوزه است، افزود: تا زمانی که حاکمیت همراهی مردم را در این حوزه نداشته باشد، کار به سرانجام نمی‌رسد.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه تصریح کرد: در هر صحنه‌ای حتی در دوران سخت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم در صحنه حاضر شده اند، کار به خوبی پیش رفته و کاستی‌ها و کوتاهی‌ها نیز رفع شده اما زمانی که مردم در صحنه حضور نداشتند، کار لنگ مانده است.

آسیب شناسی مبارزه با فساد

مبارزه با فساد به دور از حرکات نمایشی

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه در مبارزه با فساد باید از ۲ آسیب جدی پرهیز کنیم، خاطر نشان کرد: در فرمان تاریخی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده که اولی کنار گذاشتن تعارف و دومی نیز پرهیز از کارهای نمایشی است.

جلیلی ادامه داد: تا زمانی که مسئولان و مدیران ما بخواهند با کارهای نمایشی و تعارفات نابجا امر مبارزه با فساد را کنار بگذارند، کار خاصی به پیش نمی‌رود و ضرورت دارد با پرهیز از شعارها و کارهای تبلیغاتی اصل موضوع مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به هماهنگی بیشتر و پرهیز از تسامح در مبارزه با مفسدین گفت: به دور از هیاهو و تعابیر غلط بهتر است مسئولان با درک واقعیت فساد و پی بردن به اصل صورت مسئله در پی حل مشکلات و مسائل پیش رو باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با یک حرکت سنجیده در کشور در سال‌های پیش رو بتوانیم در این حوزه اقدامات مؤثر و ریشه‌ای را به سرانجام برسانیم.

این نشست با حضور جمعی از دانشگاهیان، فعالین حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و مسئولین دستگاه های اجرایی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/52qp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا