اخبار

آیا انتخابات خبرگان رهبری در حوزه‌های با یک کاندیدا برگزار می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ ساعت 21 پنجم بهمن ماه بود که هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما، از اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط فقهای شورای نگهبان خبر داد و گفت که ۱۳۸ داوطلب احراز صلاحیت شدند که اسامی انها به وزارت کشور ارسال شده است.

با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس خبرگان رهبری مباحثی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر اینکه در برخی حوزه‌ها تنها یک نفر حضور دارد و در آن فضای رقابتی وجود ندارد، مطرح شد.

هادی طحان‌‌نظیف در خصوص این مباحث می‌گوید که «بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد.»

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تاکید می‌کند که « نسبت به حوزه‌هایی هم که احیاناً تعداد به اندازه کافی وجود ندارد هنوز فهرست نامزدها نهایی نیست و داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، ۳ روز فرصت اعتراض دارند و ما از دیروز در حال دریافت شکایات و اعتراضات آنها هستیم و پس از اتمام مهلت، به اعتراضات رسیدگی می‌شود. »

وی ادامه می‌دهد که « مانند رویه ادوار گذشته و البته مشابه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز امکان جابجایی کاندیداها از حوزه‌ای به حوزه دیگر وجود دارد که این مهلت هم تا ۷۲ ساعت قبل از رای‌گیری است. بنابراین شرایط در چنین حوزه‌هایی باید فراهم شود؛ لذا با نکاتی که عرض شد باید بگوییم بر اساس قانون امکان ندارد انتخابات خبرگان در حوزه‌ای که به تعداد کافی داوطلب وجود نداشته باشد، برگزار شود.»

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/txz1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا