اخبارجشنواره 8 فرمانویژه

اختتامیه نخستین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ اختتامیه نخستین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با مفاسد اقتصادی در سالن حجاب با حضور مسئولین کشور چون حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری، سردار نوعی اقدم، دکتر سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی کشور، دکتر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، دکتر تقی زاده رییس مرکز بازرسی استانداری تهران و همچنین اصحاب رسانه، تشکل های دانشجویی، دبیران و اعضای دفاتر استانی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و فعالان این عرصه در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از آثار برگزیده علمی، هنری و رسانه ای از مدیران برتر در عرصه مبارزه و پیشگیری از مفاسد اقتصادی نیز تجلیل شد.

 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و جشنواره هشت فرمان در این مراسم گفت:در اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان کشوری، فعالان مردمی و دانشجویی و اصحاب رسانه برگزار شد، علاوه بر تجلیل از آثار علمی و هنری برگزیده، از مدیران، فعالان دانشجویی، مردمی و رسانه‌ای موفق درعرصه مبارزه با پدیده فساد نیز قدردانی شد.

 

داوود گودرزی افزود: جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با مفاسد اقتصادی، اردیبهشت امسال با همکاری قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، سازمان بسیج رسانه کشور، پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی، اندیشکده حکمت، سازمان بسیج حقوقدانان کشور و پژوهشکده تدبیر و امنیت اقتصادی آغاز شد.

 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بیش از ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی و بیش از ۱۰۰ اثر هنری رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره رسید که امروز اثار برگزیده انتخاب و تجلیل شدند.

داوود گودرزی افزود: هدف از برگزاری جشنواره این بود که در کنار اخبار منفی که شهروندان درباره مفاسد اقتصادی می‌شنوند، اخبار مبارزه با مفاسد هم پوشش داده شود.

 

داوود گودرزی بیان کرد: اگر همه افراد، جریان‌های رسانه‌ای و تشکل‌ها پای کار بیایند و راه و روش مبارزه با فساد را اصلاح و کمک کنند تا کشور بر روی ریل درست اقتصادی قرار بگیرد، می‌توان شاهد کاهش فساد در کشور بود.

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه، مصمم هستیم در کنار مبارزه با فساد، جبهه مردمی مبارزه با فساد را هم تقویت کنیم، افزود: هر جشنواره و مسیری که در مردمی کردن مبارزه با فساد موثر باشد، ادامه می‌دهیم.

 

در ادامه این مراسم از پوستر 3 کتاب جدید در رابطه با مفاسد اقتصادی پرده برداری شد.

سردار نوعی اقدم به عنوان سخنران بعدی این مراسم اظهار کرد: اجرای فرمان‌های مقام معظم رهبری جهاد تبیین است و ادامه داد: سال‌هاست که آمریکا قصد دارد برای ایران ارباب بازی دربیاورد که ایران همواره جواب محکمی به آن داده و هر آنچه ما در ۴۴ سال انقلاب می‌خواستیم به لطف خداوند شده است.

 

سردار نوعی اقدم با اشاره به مصادیق فساد گفت: مصداق فساد برای شهید باکری سه حبه قند بود و اصراف حتی تا این حد را فساد می‌دید، پس باید جا پای جای این شهدا بگذاریم و از هیچ تلاشی در این حوزه دریغ نکنیم.

وی همچنین توصیه کرد در‌ انتخابات پیش‌رو با تاثیر بر روی حداقل یک نفر آن را پای صندوق رای آورده و این حماسه ملی را مانند همیشه پُر شور کنند تا سرنوشت کشور بار دیگر به دست خود مردم رقم بخورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در این مراسم، مبارزه جدی با فساد باعث امیدآفرینی در مردم می‌شود، اظهار داشت: هر فرد و مسئولی در هر مسئولیتی که به او سپرده شده است، نباید از مبارزه با فساد در بخش مدیریتی خود اجتناب و دریغ کند.

وی نظارت در راه مقابله با مفاسد اقتصادی را در دو محور دانست و افزود: نظارت در دو سطح است؛ یکی در حاکمیت و دسته‌های اجرایی و حاکمیتی، یکی هم نظارت مردمی است؛ یعنی تشکل‌های مردمی برای مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور، اهمیت زیادی دارند.

حجت الاسلام درویشیان تصریح کرد: برای پیشگیری از فساد در کشور، وجود قرارگاه‌های مردمی تشکیل شده است و اهمیت زیادی در این حوزه دارد، چرا که هر جا مردم حضور دارند کار‌ها به نحو احسنت انجام می‌شود و سرعت بیشتری دارد، مثل نخستین سال‌های دوران دفاع مقدس که با کمک مردم، تیم‌های منافقین در کشور شناسایی و منهدم شدند و بدون کمک مردم، این کار سخت به نظر می‌رسید و به همین شکل، در مسیر مقابله با مفاسد اقتصادی، مردم نقش اول و تعیین کننده‌ای دارند.

حجت الاسلام درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد، و جمعی از مسئولین و فعالین حوزه مبارزه با فساد حضور داشتند، عملکرد سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فساد و شناسایی فرار مالیاتی در دوره تحولی جدید به عنوان دستاوردی مهم در این حوزه معرفی شد.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در این مراسم رسالت اصلی نظام مالیاتی را رفع تبعیض، ایجاد عدالت و مبارزه با فساد دانست و گفت: برای اولین بار بیش از ۵۰ درصد منابع بودجه دولت را از محل درآمدهای مالیاتی تامین می کنیم.

 

دکتر سبحانیان گفت: ظرفیت خوب قانونی در مبارزه با فساد از جمله سامانه سوت زنی وجود دارد که یک درصد از مالیاتی که وصول می شود به گزارش دهنده آن فرار مالیاتی پاداش داده می شود.

لوح تقدیر جشنواره 8 فرمان

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار گزارش از طریق سامانه سوت زنی دریافت کرده ایم و این عزم جدی را نظام مالیاتی از این منظر دنبال می کند، گفت: به ۱۲۰ نفر از گزارش دهندگان سامانه سوت زنی پاداش با رقم های مختلف متناسب با میزان فرار گزارش پرداخت شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد :از ابتدای این دولت بیش از ۱۱۰۰ بازرسی مالیاتی انجام دادیم که منجر به صدور برگ تشخیص حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی شده و حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال آن قطعی شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه :   https://fesadsetiz.ir/3fyf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا