جشنواره 8 فرمانمبارزه با فساد

ارتقاء سلامت نظام اداری با الهام از فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری

اولین نشست از سلسله نشست های جشنواره فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور عضو شورای امنیت ملی، اساتید و مسئولین دستگاه های اجرایی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دکتر مصطفی پورکاظم شایسته، معاون امور حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در این مراسم اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق تمایل خود را برای استفاده از همه ظرفیت ها از جمله مطالبه گری و پاسخگویی اعلام کرده است.

ایشان در این مراسم گفت: ما باید بتوانیم از تمام ظرفیت های قرارگاه در جهاد تبیین و در سایر شئون مبارزه و تبیین مبارزه از جهت فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

از بین بردن شغل های سالم با قاچاق

وی با اشاره به یکی از ۸ فرمان مقام معظم رهبری افزود: تبلیغات هوشمندانه جز اصول فرمان است و قاچاق می تواند چند هزار شغل سالم و قابل اعتنا را از بین ببرد و ما بایستی در مبارزه با قاچاق به مرز و جغرافیا و به یک جای مشخص متمرکز نشویم.

شایسته در ادامه افزود: فرمان ها در نظام سیاسی جایگاه ویژه ای دارند. در قانون اساسی ایالات متحده آمریکا مسئله ای به نام فرمان اجرایی وجود دارد، رئیس جمهور با دو اصل فوریت و خلأ قانون به تشخیص خود می تواند فرمان اجرایی صادر کند و این فرمان جز اسناد راهبردی آن کشور محسوب شود.

موفقیت های دولت در مبارزه با قاچاق

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی خوشبختانه طی سالهای گذشته در مبارزه با قاچاق توانسته است به یک مهار نسبی برسد و در همین دولت ۴۷ درصد سامانه ها پیشرفت عملیاتی انتقال داده ها صورت گرفته است.
شایسته به چالش های موجود در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: چالش های که در گستره قاچاق وجود دارد و از سال ۱۳۰۶ تا کنون جرم قاچاق را به رسمیت شناخته ایم.

اجرا شدن ناقص قانون مبارزه با پولشویی

چالش اول از نظر جغرافیایی و از نظر کالایی است، چالش دوم افکار و نگرش مسئولان، چالش سوم وجود تقاضای گسترده برای خرید و مصرف کالای قاچاق در کشور، و ناکارآمدی و مشکلات زیر ساختی نظام تجارت خارجی ما است.

وی در پایان افزود: ما تلاش کردیم لایحه ارتقاء سلامت نظام اداری را با الهام از فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری در مجلس به تصویب برسانیم. و قانون مبارزه با پولشویی به طور ناقص اجرا شد و با اینکه به طور ناقص اجرا شده در اداره کشور بسیار موثری و تاثیر گذار بوده است.

 

 

لینک کوتاه:       https://fesadsetiz.ir/ajf0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا