دسته‌بندی نشده

از سرگیری صادرات گاز ایران به ترکیه

۱۱ مهرماه، صادرات گاز ایران به ترکیه با اعلام قبلی برای تعمیرات به مدت ۸ روز متوقف شد. این اقدام؛ به دلیل انجام کار‌های بازرسی و نگهداری بر روی خط لوله انتقال گاز ایران – ترکیه طی روز‌های دوم تا نهم اکتبر ۲۰۲۲ که از قبل برنامه‌ریزی شده بود و امکان دریافت گاز از نقطه ورودی گوربولاک به شبکه انتقال گاز ترکیه در این مدت وجود نداشت.

البته هر دو طرف تاکید کردند که در جریان عملیات تعمیر و نگهداری این خط لوله هیچ مشکلی در زمینه تراز عرضه و تقاضای گاز ترکیه ایجاد نمی‌شود.

صبح امروز و با گذشت ۸ روز از این عملیات، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که صادرات گاز ایران به کشور ترکیه پس از تکمیل تعمیرات توافق‌شده ازسرگرفته شد.

آن‌ گونه که وزارت نفت ایران اعلام کرده، محمدرضا جولایی در این باره اظهار کرد: صادرات گاز ایران به ترکیه از روز دوشنبه (۱۰ مهرماه) برای انجام تعمیرات دوره‌ای از سوی هر دو کشور و با توافق پیشین برای مدت هشت روز متوقف شده بود که پس از تکمیل این تعمیرات و بعد از مدت زمان اعلام‌شده، امروز (دوشنبه، ۱۸ مهرماه) از ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح ازسرگرفته شد.

بر اساس این گزارش ترکیه برای تامین گاز مورد نیاز خود به ایران، آذربایجان و روسیه وابسته است و این در حالی است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جهان از جمله نفت و گاز بر قیمت سوخت در ترکیه اثرگذار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا