دسته‌بندی نشده

اعتبار داشتن کدرهگیری اجاره نامه ها در دستگاه‌های دولتی

دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای به مدیران بانک‌های کشور پذیرش کد رهگیری برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کرد.

بر اساس جزئیات نامه سرپرست دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی با توجه به راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور در مشاور املاک لازم است، بانک‌ها نسبت به پذیرش کد رهگیری اجاره‌نامه به عنوان یک سند معتبر و رسمی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

در این راستا هم‌اکنون استعلام کد رهگیری اجاره‌نامه برای کلیه شعب بانک‌های کشور امکان‌پذیر است و استعلام کد رهگیری لازم‌الاجرا است.

مراجعه مستاجران برای قرارداد اجاره به سامانه املاک

در این رابطه ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به خبرنگار فارس گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نسبت به انعقاد قرارداد اجاره و صدور کد رهگیری به صورت رایگان اقدام کرده و این کد رهگیری در تمامی سامانه‌ها و شعب دستگاه‌های دولتی اعتبار دارد.

به گزارش فارس، پیش‌تر خبر صدور 31 هزار کد رهگیری رایگان برای قراردادهای رایگان برای موجران و مستأجران در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات منتشر شده بود. بر اساس این گزارش، تاکنون 582 هزار کاربر در سامانه ثبت‌نامه و 80 هزار قرارداد اجاره ایجاد شده است.

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/5016

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا