مبارزه با قاچاق کالا و ارز

افتخاری: شرایط برای فعالیت قاچاقچیان پوشاک فراهم است

مجید افتخاری با اشاره به اینکه متاسفانه این روز‌ها به جای برخورد با قاچاقچیان شرایط را برای فعالیت آن‌ها مهیا هم کرده اند، گفت: امروز فروش جنس قاچاق در روز روشن آن هم با تبلیغات فراوان در فضای مجازی انجام می‌شود که این موضوع نشان از بی تدبیری دارد.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی قاچاقچیان سه یا چهار روزه جنس را به دست مصرف کننده می‌رسانند، افزود: بیشترین حجم قاچاق پوشاک از بنگلادش و استانبول انجام میشود به نوعی گویا ما مستعمره ترکیه در خرید پوشاک آن‌ها شده ایم، نکته جالب اینجاست حجم قاچاق به صورت کولبری انجام نمی‌شود بلکه کامیونی و آن هم با رقم‌های بسیار است کالا وارد کشور می‌شود.

به گفته این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا همچنان معتقد است میزان قاچاق روند کاهشی را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تا امروز برخورد چندانی با قاچاق پوشاک انجام نشده است گفت: دولت هیچ حمایتی از صنعت پوشاک نمی‌کند قاچاقچی امنیت دارد و کارخانه‌ها در این شرایط با ظرفیتی بسیار ناچیز مشغول فعالیت هستند هزینه سربار تولید برای آن‌ها مدام در حال افزایش است از آن طرف جنس با قیمتی ارزانتر به صورت قاچاق راهی بازار می‌شود ما در شرایط نا برابری در حال فروش کالا‌های خود هستیم و دولت هم هیچ اقدامی برای برخورد با قاچاق پوشاک نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا