اقتصاد بین الملل

افت اقتصاد رژیم صهیونیستی

 به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در جدیدترین تجدیدنظر از اقتصاد این رژیم، اعلام کرد که در سه ماهه چهارم امسال به واسطه تنش‌ها در منطقه غزه، اقتصادش رو به نزول خواهد رفت.

بر اساس ارزیابی جدیدی که بانک مرکزی این رژیم انجام داده است؛ تولید ناخالص داخلی این رژیم نسبت پیش‌بینی قبلی روند کاهشی خواهد داشت و در سال جاری به 2.3 درصد و 2.8 درصد در سال 2024 خواهد رسید.

این گزارش با فرض ادامه تنش‌ها بوده و پیش‌بینی شده است که وضعیت اقتصادی در سه ماهه چهارم امسال شرایط بدتری داشته باشد.

کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر قانون‌گذاران هم نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقریبا تغییری نداده‌اند و سیاست‌مداران در حال ارزیابی وضعیت شِکِل پول رایج این رژیم هستند. ارزش شکل پیش از این به کمترین میزان خود در 11 سال گذشته رسیده بود و برخی هشدار داده بودند که گستره جنگ بیشتر می‌شود و بر سیاست‌های منطقه تأثیر می‌گذارد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 4.75 درصد تعیین کرد که بیشترین میزان از سال 2006 تاکنون است.

بانک مرکزی همچنین گفته است که کنترل نرخ بهره و استفاده از ابزارهای سیاست مالی در کنار ادامه احتمالی جنگ  جزو برنامه‌ها خواهد بود.

محدودیت تقاضا و عرضه به دلیل کاهش نیروی کارگری

بانک مرکزی تأکید کرده است که برای ادامه حمایت‌ها از ثبات بازار انجام این سیاست‌ها برای اقتصاد کشور ضروری است.

بر اساس این گزارش ارزش واحد پول رژیم صهیونیستی از زمان درگیری با غزه تقریبا روزانه در حال کاهش است. در کنار کاهش ارزش شکل که تهدیدی برای افزایش تورم در منطقه است، قانون‌گذاران هشدار داده‌اند که افت شدیدی در اقتصاد این کشور می‌تواند بروز کند که بر تقاضای مصرف‌کنندگان و بخش خدمات و کالا می‌تواند تأثیر منفی بگذارد.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضا و عرضه به دلیل کاهش نیروی کارگری، همچنان محدود باقی بماند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/lka2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا