اقتصاد بین الملل

افزایش بحران مسکن در آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالت کالیفرنیا یکی دیگر از ایالت‌های آمریکاست که بحران شدید مسکن در آنجا موجب رواج زندگی شهروندان در کانیتنرها شده است.

تامارا هرناندز، یک شهروند زن آمریکایی است که می‌گوید هنگامی که صاحب خانه اجاره خانه‌اش را بالا برد به داخل یک ون نقل مکان کرده، در حالی که «بو برد» یک شهروند دیگر آمریکایی هم پس از آزادی از زندان به دلیل اینکه همه زندگی خود را از دست داده بود به زندگی در کانیتنر پناه برد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، داستان‌های مشابه دو شهروند مذکور در کالیفرنیا فراوان است، به نحوی که کانتینرها که زمانی نماد زندگی آزاد بودند، امروز منعکس کنند بدتر شدن وضعیت مسکن در ایالت کالیفرنیاست که به ایالت طلایی معروف بود.

زندگی در منطقه ثروتمند کالیفرنیا

یک سوم بی خانمان‌های آمریکا در ایالت ثروتمند کالیفرنیا زندگی می‌کنند که اگر یک کشور بود پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را داشت. آمار خدمات مسکن لس آنجلس نشان می‌دهد که تنها در شهرستان لس آنجلس، بیش از ۷۵ هزار بی خانمان زندگی می‌کنند.

همین آمار همچنین نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از آنها اکنون در کانتینرها، ون‌ها، اتومبیل‌ها یا در زاغه‌های اطراف لس آنجلس و شهرهای اطراف زندگی می‌کنند.

برد شهروند آمریکایی که از آن نام برده باشد با اشاره به وسیله نقلیه پارک شده خود در خیابانی باریک در نزدیکی یک ساحل توریستی در ونیز، گفت: این تمام چیزی است که من می‌توانم هزینه آن را تقبل کنم. او حدود هشت سال پیش پس از خروج از زندان در جستجوی شروعی تازه به کالیفرنیا نقل مکان کرد. اما همه چیز آنطور که او انتظار داشت پیش نرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، متوسط ​​اجاره بها در لس آنجلس در ماه ژوئن ۲۹۵۰ دلار در ماه بود؛ اما مشکل افزایش هزینه مسکن به کالیفرنیا محدود نمی‌شود. بر اساس مطالعه  نهاد موسوم به ائتلاف ملی برای پایان دادن به بی خانمانی در آمریکا در سال 2021، بیش از هفت میلیون آمریکایی در ایالات متحده بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را صرف مسکن کردند که ۲۵ درصد از سال ۲۰۰۷ افزایش یافته است.

ترجیح دادن زندگی در کامیون به جای خانه

بیرد با اشاره به اینکه کارفرمایان تمایلی به استخدام افراد ۵۷ ساله مثل او را ندارند، گفت: «هیچ شغلی وجود ندارد». وقتی همسرش در سال ۲۰۲۰ باردار شد، برد یک خودروی سیار برای اسکان خانواده‌اش خرید. اما مسئولین شهری فرزند دخترش را مدت کوتاهی پس از تولدش از او گرفتند و بردند. آنها گفته بودند که نوزاد نمی‌تواند در چنین اقامتگاه‌هایی به سر ببرد و این بدترین تجربه زندگی  او بوده چون به فکر محل اسکانی برای خانواده او نبودند.

هرناندز، زن آرایشگری است که از آپارتمان خود در ونیز به داخل یک ون نقل مکان کرده و می‌گوید که اجاره خانه او از 450 دلار به سه هزار دلار رسیده بود. او ضمن اشاره به سختی‌های زندگی در کانتینر می‌گوید: نمی دانم چرا مردم از ما متنفرند. ما مردم خوبی هستیم.

استفان شهروند دیگری است  که در یک سوپرمارکت کار می‌کند. او یک کامیون کوچک به قیمت شش هزار دلار خریده و به همراه همسرش در آن در خیابان جفرسون لس آنجلس زندگی می‌کند  می‌گوید که حقوقش کفاف کرایه خانه در مکانی مناسب را نمی‌داد و زندگی در کامیون را به محله‌هایی که در آنجا باندهای مواد مخدر به سر می‌برند، ترجیح می‌دهد.

افزایش هزینه‌های مسکن و سایر نیازها ناشی از تورم بالا

استفان می‌گوید: در کالیفرنیا برای پرداخت اجاره ماهانه بین دو هزار تا سه هزار دلار در یک محله متوسط ​​و تامین هزینه‌های اولیه، باید سه شغله بود. در شرایط کنونی زندگی در کامیون  تنها راهی است که فکر می‌کنم پس از تورم در آمریکا می‌توانیم زنده بمانیم، زیرا دستمزدها بالا نرفته است.

در پایان گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: تعداد بی خانمان‌ها در لس آنجلس نظیر سایر شهرهای آمریکا افزایش یافته است؛ زیرا مردم با افزایش هزینه‌های مسکن و سایر نیازها ناشی از تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کنند و قیمت ها در سال ۲۰۲۲ ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

لینک کوتاه:                https://fesadsetiz.ir/sjbp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا