اقتصاد بین الملل

افزایش درآمدهای نفتی روسیه

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، درآمدهای روسیه از محل صادرات نفت در ماه آگوست به 17.1 میلیارد دلار افزایش یافته که 1.8 میلیارد دلار از ماه گذشته میلادی یعنی جولای بیشتر است.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت نفت توانسته کاهش حجم صادرات نفت این کشور را جبران کند.

قیمت نفت برنت پیش از اینکه در اوایل ماه سپتامبر به بالای 90 دلار در هر بشکه برسد، در ماه گذشته افزایش در محدوده 80 تا 85 دلار در هر بشکه را آغاز کرده بود.

کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان

پس از اینکه عربستان و روسیه کاهش تولید و عرضه داوطلبانه نفت خود را برای سه ماه دیگر تا پایان سال 2023 تمدید کردند، قیمت نفت برنت به بالای 90 دلار در هر بشکه رسید.

IEA اعلام کرده است، مجموع صادرات سوخت و نفت خام روسیه در ماه آگوست حدودا 150 هزار بشکه در روز نسبت به ماه جولای کاهش یافته است و به 7.2 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست رسیده است.

میزان صادرات در ماه اگوست 2023 روزانه 570 هزار بشکه کمتر از آگوست 2022 بوده است.

کاهش صادرات نفت روسیه به هند و چین

صادرات نفت روسیه به هند و چین در ماه آگوست به 3.9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته که این رقم در ماه‌های آوریل و می 4.7 میلیون بشکه در روز در ماه

بنا بر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، صادرات نفت روسیه به چین و هند از 4.7 میلیون بشکه در روز در ماه‌های آوریل و می به 3.9 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست کاهش یافته است.

افزایش درآمدهای نفتی روسیه ناشی از قیمت‌ بالاتر نفت خام در جهان و تخفیف‌های کمتر روسیه برای گریدهای نفت خام این کشور نسبت به نفت برنت، باوجود کاهش محموله‌های دریایی روسیه در ماه آگوست بوده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/8icb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا