اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت برق و گاز صنایع در ترکیه

به نقل از رویترز، شرکت بوتاس ترکیه که بازوی واردات گاز این کشور به‌شمار می‌ رود، امروز قیمت گاز تحویلی به صنایع این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 20 درصد بالا برد.

این افزایش قیمت گاز مشمول تمام صنایع کوچک و بزرگ در این کشور می‌شود و گزارشات نشان می‌دهد گاز تحویلی به نیروگاه‌های این کشور برای تولید برق هم 20 درصد افزایش قیمت داشته است.

البته از امروز قیمت برق هم 20 درصد رشد کرده و این مسئله می‌تواند صنایع تولید فولاد در ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شدت تحت فشار قرار دهد.

کاهش تقاضای فولاد در بازار جهانی

صنایع فولادی ترکیه به خاطر عدم برخورداری از قیمت رقابتی تا پیش از این هم در صادرات با مشکل تقاضای پایین مواجه بودند، از سوی دیگر تقاضا برای فولاد در بازار جهانی کاهش یافته و همین امر کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فعالان ترکیه‌ای سخت‌تر کرده است.

در ماه سپتامبر سال گذشته هم ترکیه قیمت برق و گاز تحویلی به صنایع این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 50 درصد افزایش داده بود.

در آن زمان دلیل افزایش قیمت این حامل‌های انرژی توسط دولت، بالا رفتن قیمت‌ها در بازار جهانی به خصوص به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین عنوان شده بود.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/fubl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا