اذربایجان شرقی

اقتصاد دانش بنیان، در اولویت و مرکز توجه مدیران آذربایجان شرقی در سال جاری

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی روز گذشته، ۲۷ فروردین‌ماه، در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان، با اشاره به رتبه دوم استان در حوزه فناوری و پژوهش در سال گذشته، بر تلاش دستگاه‌های مسئول برای ارتقای این عنوان و استمرار فعالیت‌های این حوزه در سال جدید، گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تشکیل ستاد مربوط به آن یکی از اولویت‌ها و محورهای اصلی استان در سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به شعار سال جاری، گفت: رشد تولید بدون ارتباط با شعار سال‌های گذشته نیست و در حقیقت حلقه مکمل برای رشد اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود.دانش‌بنیان بودن دستگاه‌ها یکی از وظایف اصلی مسئولان دستگاه‌ها، صنایع و بخش‌های دانشگاهی و علمی است که تحقق این مهم، اراده جمعی می‌خواهد.

تشریح مشکلات اصلی استان

استاندار آذربایجان شرقی افزود: یکی از مشکلات اصلی استان در این حوزه، نگاه متفرقه هر بخش و غفلت از ظرفیت بخش‌های دیگر بود که در سال گذشته با تکیه بر شعار سال توانستیم تمام بازیگران اصلی حوزه فناوری و دانش‌بنیان را به وحدت و همگرایی برسانیم و تمام بخش‌های دولتی، خصوصی، نهادهای مالی و شرکت‌های دانش‌بنیان همه در کنار هم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازیگران حوزه فناوری از تمام اطلاعات یکدیگر خبر دارند که این هم‌افزایی و همراهی یکی از اهداف ستاد در سال گذشته و سال جدید است و در صورت تحقق کامل آن، اتفاقات مبارکی خواهد افتاد.

 

استانداری آذربایجان شرقی

خرم، عدم تمرکز بر علوم انسانی را یکی از موانع تحرک در حوزه علم و فناوری برشمرد و گفت: فرهنگ‌سازی از طریق علوم انسانی در جامعه قابل تکثیر است و از این طریق است که می‌توان به باورپذیری رسید.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت، رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت همه‌جانبه از فعالان این بخش است و بنا است تمام فعالیت‌ها منجر به تامین نیازهای فناوری کشور و صادرات محصولات دانش‌بنیان شود.

وی تأکید کرد: این موضوع در استان نیز یکی از اولویت‌ها و راهبرد اصلی برای تحقق شعار سال در حوزه تولید است؛ البته مهار تورم نیز یک مسئله ملی است و استان ما نیز متأثر از این بحث خواهد بود که برای آن نیز برنامه‌های عملیاتی خواهیم داشت.

میزان رشد تولید در استان

خرم با تأکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های تولید در استان، رشد متوازن تولید را به عنوان محور قرار دهیم، افزود: امروز تولید بسیاری از محصولات ما بیشتر از نیاز استان است، اما در بحث توزیع مشکل داریم که باید این نقیصه رفع شود.

رشد تولید در آذربایجان شرقی

محمدکلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال را تشریح کرد و گفت: در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، چهارمین استان از نظر تورم در کشور بودیم، اما امروز به رتبه ۱۸ رسیده‌ایم و شتاب تورم در استان نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در احیای واحدهای راکد جزو سه استان برتر کشور در سال گذشته بودیم، گفت: در تمامی شاخص‌های مربوط به تولید و سرمایه گذاری جزو رتبه‌های نخست کشور هستیم.

خرم با اشاره به اینکه در بهبود فضای کسب‌وکار نیز جزو استان‌های برتر هستیم، اظهار کرد: تلاش‌ها برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه :

https://fesadsetiz.ir/iocs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا