اقتصاد بین الملل

انجام مبادلات روسیه و چین با روبل و یوآن

به نقل از راشاتودی، ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت، سهم روبل و یوآن در تسویه حساب‌های تجارت خارجی روسیه به 70 درصد رسیده است زیرا مسکو به سرعت در حال فاصله گرفتن از ارزهای غربی است. این مقام روس در حاشیه مجمع تجارت انرژی روسیه و چین در پکن به خبرنگاران گفت، دلارزدایی از تجارت روسیه با چین تقریبا کامل شده است.

رشتنیکوف خاطرنشان کرد: « تجارت ما در حال بازسازی است. اگر به کل شاخص‌های تجاری کشور نگاه کنیم، 68 درصد مبادلات تجاری ما با روبل و یوآن انجام می‌شود و 95 درصد مبادلات تجاری ما با چین با روبل و یوآن انجام می‌شود. موضوع کانال‌های (پرداخت) حل شده است.» آمارهای اخیر وزارت توسعه اقتصادی نشان می‌دهد، در تسویه واردات از چین در سال 2022 استفاده از یوآن از دلار پیشی گرفته است.

یوآن در مبادلات تجاری با مغولستان، تایوان، فیلیپین، مالزی، امارات، تایلند، ژاپن، تاجیکستان و سنگاپور استفاده می‌شود. این تغییرات نشان می‌دهد، روسیه از انجام مبادلات تجاری با واحد پولی «کشورهای غیردوست» به دنبال اعمال تحریم علیه این کشور، دوری می‌کند. این مقام روس پیش‌بینی کرد، حجم مبادلات تجاری روسیه و چین می‌تواند از هدف 200 میلیارد دلار بالاتر برود و تا پایان سال به حدود 220 میلیارد دلار برسد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/1v2d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا