اخبار

اوجی: استفاده از توانمندی دانش‌بنیان ها؛ برای حمایت از سرمایه‌گذاران پتروشیمی برنامه‌ جدید داریم

وزیر نفت از برنامه‌های جدید این وزارتخانه برای حمایت از سرمایه‌گذاران پتروشیمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ در مورد برنامه این وزارتخانه برای حمایت از پتروشیمی‌ها در سال جدید اظهار کرد: در بحث چتر حمایتی وزارت نفت برای مجتمع‌های پتروشیمی یا سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند باشند در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند ما تخفیف‌های خوبی را در سال ۱۴۰۲ در دولت مصوب و ارائه کردیم.

وزیر نفت بیان کرد: امسال هم برنامه‌های خوبی برای پتروشیمی‌ها داریم به محض اینکه در دولت مصوب شود به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

اوجی در مورد افتتاح مجتمع‌های پتروشیمی گفت: با آغاز سال ۱۴۰۳، پنج مجموعه پتروشیمی جدید افتتاح می‌شود که موجب افزایش تولید ۸ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی خواهد شد.

وزیر نفت درباره تضمین تزریق سرمایه به پروژه‌های احداث و گسترش میادین نفتی عنوان کرد: بانک‌ها برای اولین بار در کشور سهام دار شده‌اند و شایان ذکر است که از محل تولید اولیه این چاه‌ها سرمایه خود را خواهند گرفت.

اوجی تأکید کرد: حدود ۷۵ درصد محصولات در کشور تولید می‌شود. با توجه به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان تمام نیاز‌های ما در بخش دریا و ساحل و حتی کاتالیست‌ها نیاز چندانی به خارج از کشور نداریم.

 

منبع:انا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/7vgl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا