اخبارویژه

ایجاد ۶۷۰ هزار شغل جدید در ۷ ماه / منابع برداشتی از صندوق توسعه صرف اشتغال و عمران می شود

در چند روز اخیر سیدمسعود میرکاظمی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 و 1401 کل کشور گفت: امسال تنها سالی است که 40 درصد از درآمد‌های نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خدمت رهبری نامه‌ ای از طرف رئیس جمهوری داده شده است و از ایشان اجازه خواسته‌ایم که اجازه دهند از 20 درصد این درآمد‌ها در دو موضوع تملک و اشتغال استفاده کنیم که ایشان نیز با برداشت 10 درصد موافقت فرمودند.

بعد از آن نیز مجلس نسبت به آمارپرداخت‌ها و اعتبارات تولیدو اشتغال کشور تشکیک کرد که سید صولت مرتضوی، وزیرکار در این باره توضیح داد و گفت:اختلاف بین پیشنهاد‌های دولت و مصوبات مجلس است و امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود، مشکلات رفع شود. بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال 670 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و اولویت نخست ماه این وزارتخانه پرداخت حقوق و معوقات جامعه هدف است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجازه رهبر معظم انقلاب برای برداشت 10 درصدی از صندوق توسعه ملی گفت: این منابع صرف اجرای طرح‌های عمرانی و ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در رابطه با افزایش قیمت برخی کالاها، به شدت مخالفت کرد و این افزایش‌ها انجام نشد؛ از این رو همه تلاش ما این است که منابع مربوط به تولید و اشتغال را تأمین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اولویت همه دولت‌ها، پرداخت حقوق و یارانه‌ها و نیاز‌های عمومی کشور است.

وی با اشاره به استجازه دولت از رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این 10 درصد برداشتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره داشت، بخشی برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان طرح‌های عمرانی و بخشی نیز برای اشتغال در نظر گرفته می‌شود.

 


لینک کوتاه:   https://fesadsetiz.ir/9be4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا