دسته‌بندی نشده

بانک مرکزی تایید کننده ارز کالاهای وارداتی

علیرضا پیمان‌پاک گفت: جلسه‌ای با حضور آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در مورد رفع مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات برگزار نشده، بلکه در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر اقتصاد، رئیس صندوق توسعه ملی، استاندار کرمان، رئیس سازمان توسعه تجارت، آقای پورابراهیمی و اینجانب برگزار شد، درباره مسائل و مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان خشکبار مسائلی مطرح شد.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بانک مرکزی نیز حضور نداشت اما بنده در آن جلسه عنوان کردم که آقای مخبر قبلاً دستور داده‌اند، مشکل بازگشت ارز حاصل از صادرات خشکبار رفع شود و لذا وزارت جهاد، وزارت صمت و بانک مرکزی در این راستا جلساتی را برگزار کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال گذشته کمیته اقدام ارزی برخی صادرکنندگان از جمله صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند در ازای واردات شمش طلای مورد تأیید بانک مرکزی رفع تعهد ارزی کنند.

واردات در مقابل صادرات محصولات کشاورزی

وی همچنین در مورد واردات در مقابل محصولات غیر بیان داشت: واردات در مقابل صادرات محصولات کشاورزی (میوه‌های گرمسیری، ادویه و …)، مصوب، ابلاغ و اجرایی شده است، در واقع صادرکنندگان این بخش ارز نیمایی دریافت نمی‌کنند و از محل تهاتر با این کالاها می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را تأمین کنند.

پیمان‌پاک اظهار داشت: واردات در مقابل صادرات غیر می‌تواند خودرو نیز باشد که این مسائل را بانک مرکزی بررسی و تأیید می‌کند که طبق گزارش سازمان توسعه تجارت در آن جلسه بیان شد که بین 10 تا 50 میلیون دلار واردات خودرو از این مسیر انجام می‌شود.

پیش از این محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا موضوع واردات خودرو از محل صادرات محصولات کشاورزی را مطرح کرده بود و گفته بود که دولت با این موضوع موافقت کرده است.

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/hgjx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا