اخبار

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی : هزینه‌های مستقیم جنگ به 68 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی : امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در جلسه کمیته مالی کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی)  گفته است که هزینه‌های مستقیم جنگ برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ شامل غرامت و سایر هزینه‌های غیرنظامی مربوط به جنگ به ۲۵۵ میلیارد شکل(۶۸ میلیارد دلار) خواهد رسید.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی پیش از این هزینه‌های جنگ را تا پایان سه ماهه اول ۲۰۲۴  ۵۴ میلیارد دلار برآورد کرده، در حالی که به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی و غربی، مجموع خسارات اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم رژیم اشغالگر بالغ بر ۱۶۵ میلیارد دلار است.

 یارون همچنین گفته که به دلیل ضربه‌ای که جنگ و اعزام سربازان ذخیره به بخش‌های اقتصادی وارد کرده، اسرائیل در حال از دست دادن درآمدهای مالیاتی به ارزش ۴۰ میلیارد شکل است.

در خصوص سطوح رشد اقتصادی مورد انتظار، رئیس بانک رژیم صهیونیستی گفت که انتظار دارد نرخ رشد برای سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ حدود ۲ درصد در هر سال باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ نرخ رشد اقتصاد رژیم صهیونیستی به ۵ درصد برسد، گفت: این همان چیزی است که در سناریوی پیش‌بینی‌ شده آمده بود که نشان‌دهنده کاهش عملیات‌های رزمی (جنگ غزه) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ است.

برآوردهای بانک مرکزی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اقتصاد در سال ۲۰۲۳ تنها ۱.۵ درصد رشد داشته است و پیش بینی می‌شود تا ماه آینده اطلاعات آن منتشر شود و با اضافه شدن افزایش طبیعی جمعیت، اقتصاد عملا شاهد رشد صفر خواهد بود.

در حالی که داده های بانک مرکزی رژیم صهیونیستی رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را ۳.۴ درصد نشان می‌دهد که همان انتظارات صندوق بین المللی پول است، انتظارات پس از جنگ نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ۰.۴ درصد در سال جاری است.

وضعیت تورم در گرو حوادث جبهه شمالی

یارون افزود: ما انتظار داریم که تعدیل تورم ادامه داشته باشد اما ابهامات زیادی پیرامون آن وجود دارد، مانند وقایع مرز شمالی با لبنان و به همین دلیل باید گام‌های سنجیده و حساب شده برداریم.

وی ادامه داد: ریسک‌های تورمی به بازار مسکن مرتبط است و در صورت عدم افزایش عرضه آپارتمان از طریق جذب کارگران خارجی یا بازگرداندن بخشی از کارگران فلسطینی، احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد. اگر موج گرانی در بخش کشاورزی ایجاد شود، این امر در بازار مواد غذایی نیز منعکس خواهد شد.

رئیس یانک مرکزی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل در حالی وارد جنگ شد که از نظر مالی وضعیت خوبی داشت، تاکید کرد: اسرائیل تجربه خوبی در موضوع خروج از حوادث امنیتی قبلی داشته است.

اذعان به تاثیر حودث دریای سرخ بر افزایش هزینه حمل و نقل

وی با اشاره به تاثیر افول تجارت جهانی بر اقتصاد اسرائیل توضیح داد: به دلیل اتفاقاتی که در دریای سرخ رخ می‌دهد و تهدیدات حوثی‌های یمن برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های حامل کالا به اسرائیل، هزینه‌های حمل و نقل افزایش یافته است.

نیروهای مسلح یمن از اواخر اکتبر گذشته با هدف حمایت از برادران مسلمان فلسطینی و از طریق تقابل نظامی با کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، خواهان توقف تجاوز نظامی علیه غزه هستند و حملات مکرر هوایی ائتلاف آمریکایی علیه یمن طی دو سه هفته اخیر چیزی از اراده صنعاء در این زمینه کم نکرده است.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/a6mb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا