مناطق آزادمیز های تخصصینشست های تخصصیویژه

بررسی اصلاح قانون مناطق آزاد و جلوگیری از گسترش آن / میز تخصصی مناطق آزاد با حضور کارشناسان و فعالان

به گزارش دبیرخانه رسانه ای قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، میز تخصصی مناطق آزاد با حضور کارشناسان، پژوهشگران و فعالان این حوزه روز دوشنبه 18 مهر برگزار می شود.

در این نشست تخصصی به بررسی اصلاح قانون مناطق آزاد و جلوگیری از گسترش آن ها پرداخته و هریک از کارشناسان از ابعاد و زوایای مختلف در این خصوص مباحث کارشناسی خود را ارائه و در مورد چالش های پیش رو و راهکارها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

 

از دانشجویان، اهالی رسانه ، علاقه مندان و صاحب نظران دعوت می شود در همایش میز تخصصی مناطق آزاد که در ساختمان اصلی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار می شود شرکت نمایند.

 

پنل تخصصی مناطق آزاد با حضور کارشناسان و فعالان /بررسی اصلاح قانون مناطق آزاد و جلوگیری از گسترش آن - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی - فساد ستیز

 

منطقه آزاد چیست؟

احتمالا اصطلاح منطقه آزاد تجاری به گوشتان خورده است. اما شاید دقیقا نمی‌دانید که منظور از این عبارت چیست. مناطق آزاد تجاری، مناطقی هستند که در نقاط بندری یا غیربندری کشورها برای انجام امور و فعالیت‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند و از قوانین مخصوص به خود برای انجام فرایندهای تجاری بهره می‌برند. این مناطق مشمول برخی از قوانین خاص گمرکی و… نیستند و از آنها حفاظت و حراست ویژه به عمل می‌آید. از آنجا که شرایط ویژه‌ای که برای مناطق آزاد در نظر گرفته می‌شود، شرایطی خاص است و مزایای بیشتری برای تجارت فراهم می‌کند، رونق کسب و کار تجاری در این نواحی زیاد است. ایران هم دارای هفت منطقه آزاد تجاری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا