بانکداری

بنگاه داری بانک ها به مثابه رقابت آن ها با تولید است/ لزوم تسریع در عرضه اموال مازاد شبکه بانکی

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بحران اشتغال در کشور مشکلات عدیده‌ای را رقم زده است، گفت: حل مشکل اشتغال در کشور از میان‌بر توجه به تولید ممکن است از این رو باید تدابیری ویژه‌ای در این حوزه صورت بگیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بازار کار متناسب با نیاز مردم در حوزه حرفه‌ها و مدارک ایجاد شود، افزود: منابع و تسهیلات باید به حوزه تولید و بخش پیشران اقتصادی که زود بازده بوده و ثمرات اقتصادی بسیاری دارد تزریق شود.

وی با بیان اینکه مجلس حامی تولید بوده و در این راستا قوانین مناسبی را مصوب کرده است، تصریح کرد: تسهیل صدور مجوز کسب و کار، و تاکید بر تامین منابع مالی بخش تولید از مصوبات مهم مجلس در راستای کمک به بخش مولد کشور بوده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید بانک‌ها در مسیر خروج از بنگاه داری و ارایه تسهیلات کارآمد به تولید قرار بگیرند، گفت: اکنون وضعیت تسهیلات دهی شبکه بانکی به بخش مولد و پیشران اقتصاد مناسب نبوده از این رو لازم است بانک مرکزی ورود کرده و تدبیری در این حوزه اتخاذ کند.

یوسفی با بیان اینکه بنگاه داری شبکه بانکی به مثابه رقابت آن‌ها با بخش تولید تلقی می‌شود، افزود: باید نظارت‌های بیشتری بر شبکه بانکی اعمال شود تا به این ترتیب تولید از تنگنا خارج شده و بتواند با منابع تزریقی احیا شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اموال مازاد شبکه بانکی باید به قیمت مناسب هر چه زودتر عرضه شود تا به این ترتیب توجه به تولید و تزریق منابع به آن رخ دهد، زیرا نزدیک پایان سال هستیم، اما هنوز در این رابطه اقدامی صورت نگرفته است.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/2d2o

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا