اخبارتهران

بهره برداری از ۲ پایگاه مدیریت بحران، ۲ نیروگاه خورشیدی و ۵ لرزه نگار

عبدالمطهر محمدخانی در گفتگویی درباره جزییات برنامه شنبه آینده شهرداری تهران گفت: دوازدهمین شنبه امید و افتخار با حضور شهردار محترم تهران و جمعی از مدیران شهری در محل ستاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و به منظور افتتاح پروژه‌ های متعدد مرتبط با مسئولیت‌های ستاد بحران برگزار خواهد شد.

وی افزود: معاونت‌های «پیشگیری و کاهش خطر»، «پدافند غیرعامل» و «توانمندسازی و مشارکت جامعه‌محور» از مجموعه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، اقدامات متعدد و مسرت بخشی در جهت رفاه حال شهروندان به نتیجه رسانده اند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، معاونت‌های مذکور روز شنبه، این پروژه‌ها را در حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهند رساند.

* ارزیابی وضعیت ایمنی ساختمان های بلند مرتبه از ۲۱ آبان‌ماه​

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه‌های دوازدهمین هفته از شنبه‌های امید و افتخار از حیث افزایش سطح ایمنی در پایتخت اهمیت بسزایی دارد، تشریح کرد: از روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه، تیم‌های مشترک ارزیابی ساختمان‌های بلند مرتبه تهران که احیاناً از حیث ملاحظات ایمنی نیازمند بررسی میدانی هستند، آغاز به کار خواهند کرد. این مأموریت، بر اساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور با مشارکت ۹ دستگاه از مجموعه دولت و شهرداری تهران اجرایی می‌شود. البته بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم کشور، ریاست کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه بر عهده شهردار تهران قرار داده است.

* آغاز به کار ۲ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در مناطق ۱۸ و ۲۰

وی درباره پایگاه‌های تازه تأسیس مدیریت بحرانی که در روز شنبه به بهره‌برداری می‌رسند، نیز اظهار کرد: روز شنبه، ۲ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران سلطانی و غنی‌آباد نیز در ناحیه ۳ منطقه ۱۸ و ناحیه ۷ منطقه ۲۰، با هدف افزایش ظرفیت آمادگی در سطح مناطق برای تحقق اقدامات پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادثی نظیر زلزله و تندباد آغاز به کار خواهند کرد.

* احداث ۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۰ کیلووات

محمدخانی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احداث ۲ نیروگاه خورشیدی و ۱ آبگرمکن خورشیدی است که در شنبه آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۱ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵ کیلووات به صورت متصل به شبکه جهت تزریق برق خورشیدی به شبکه توزیع برق تهران و احداث ۱ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلووات به صورت منفصل جهت استفاده در ۷ پایگاه مدیریت بحران در مواقع اضطراری و احداث آبگرمکن خورشیدی به ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر جهت کاهش مصرف سوخت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان تدوین «طرح جامع پدافند غیرعامل»، «راه اندازی ۵ لرزه نگار درون گمانه‌ای» و «طرح دوام مسجدمحور برای توانمندسازی ساکنان محلات نسبت به حوادث غیرمترقبه» را از دیگر برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در دوازدهمین شنبه امید و افتخار برشمرد و ابراز امیدواری کرد، تلاش‌های مجدانه و اقدامات متعدد این سازمان، نقش موثری در راستای افزایش ضرایب ایمنی در شهر تهران و بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایفا کند.

 


لینک کوتاه:   https://fesadsetiz.ir/ytwz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا